Skitur

Rune och jag tog en lång skidtur idag. Med hunden framför mig var vi ute i tre timmar och avverkade en sträcka på cirka 2 mil på skidorna. Så långt har jag aldrig åkt förr och det var flera år sedan jag åkte skidor på längden sist. Det var otroligt skönt och avslappnande att bara åka och åka och åka. Även om jag slet upp en gammal skada i ljumsken. Men det är något som är säkert; att om jag fortsätter mitt liv i Tromsö så är skidor något som står högt upp på prioriterade inköp. Det må jag nästan ha. Deiligt att bara koppla av ute i skogen, stänga ute allt annat och bara njuta av ljudet av skidor och stavar. Tack Rune för att du tog mig ut på den skidturen!
Efteråt blir man så där härligt trött och sliten. Ungefär som en välförtjänt trötthet. En trötthet som bara tycks sitta i lite för länge:)
I morgon kl 18.20 går flyget tillbaka till Tromsö. Ser verkligen fram emot att få träffa alla där igen! Vardagen börjar igen men inte vilken vardag som helst, det är vardagen på Fjellheim!!:)

Kommentarer
Postat av: Rune

Ja selv takk for turen, Natte! Vi får ta noen flere slike turer utover i skisesongen:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback