Sammanfattning av 2009

Då ska vi se om vi kan sammanfatta året som gått lite.
Jag delar upp det i några kategorier och skriver om det som har varit det mest minnesvärda för mig.

1. Skidresan till Sälen
Nyåret kom när jag befann mig i Luleå hos några vänner där. Kosan styrdes därefter ner mot Silverdalen igen där sista året på gymnasiet väntade på mig. Det var en slitsam termin med mycket krav och läxor. För mig räckte det inte med bara ett sportlov utan jag tog ett till i vecka 12 då familjen och Oskar åkte till Sälen på vår första skidsemester. Skidorna blev lite tråkiga så då lärde jag mig snowboard också. Detta var en enorm utmaning men efter ett par dagar så kunde jag väl åka hyffsat bra ändå. Surt bara att Emanuel slog mig i sista loppet ner för backen..:)
2. Pris i innebandyn
Innebandysäsongen avslutades. Min första säsong och där fick jag motta pris som årets mest värdefulla spelare i B-laget. En enorm överraskning för mig som jag är väldigt stolt över. Att jag just fick spela innebandy betydde väldigt mycket för mig. För äntligen kunde jag göra något som jag trivdes med ihop med människor jag trivdes med och något som jag själv tyckte att jag dög i. Så innebandyn betyder mycket för mig, även om jag förtillfället har det på is efter bara en säsong. Men det har sina grunder.
3. Studenten
Utan att gå för mycket in på detaljer så närmade sig studenten med stormsteg. När projektarbetet var avklarat blev allt mycket lättare. Visst var det en hel del jobb sista månaderna också men man hade ju något att se fram emot. Studenten blev en otroligt bra dag! En av mina lyckligaste i livet. Tänk att få dra på sig den vida mössan och få sjunga/skrika: "För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten" - Vilken befrielse det var! Äntligen fri från allt vad skola och krav heter! Äntligen skulle livet börja på riktigt.
4: Jobb på Kvantum
I början av februari blev jag anställd på ICA Kvantum i Vimmerby som extrapersonal och från första onsdagen i februari och fram till sommaren så jobbade jag varje onsdag efter skolan. Skönt att dra in lite pengar, men vart dom tog vägen det är en annan sak.
Började egentligen sommarjobbet två veckor innan studenten. Bättre jobb än det jag hade där komme rjag mina sanna dar att få leta efter! Dom som känner mig vet att jag älskade mitt jobb. Även om jag "bara" plockade upp varor i hyllorna så var det så otroligt roligt! Alla kunder man träffade och för att inte tala om personalen! Trivdes och trivs så otroligt bra med alla där! Så det var inte undra på att jag varje dag såg fram emot att få gå till jobbet! Men även jobbet hade ett slut. Ett slut som skulle innebära början på ett nytt liv...
5. Fjellheim
...Livet på egen hand, långt hemifrån, utan föräldrar och syskon för första gången. Jag flyttade till Tromsö i Nordnorge för att gå ett år på Fjellheim Bibelskole. Och efter ett halvår där så kan jag säga att det är det bästa som hänt mig. Det bästa som kunde hända mig och jag är otroligt tacksam till Gud för att han ledde mig dit. Men det har också varit tungt för mig på olika sätt. Jag fick klart för mig hur nära det var att jag skulle komma bort helt från Jesus om jag fortsatta leva som jag gjorde. Hela livet har jag varit emot alkohol och sånna fester, men på våren så släppte jag mer och mer på det och blev med på den ena festen efter den andra. Drack i början inte så mycket men ökade efter varje fest. Hade jag fortsatt så så tror jag inte att jag hade varit ett Guds barn så länge till. Jag har på bibelskolan fått se det stora i Jesus. Jesus betyder så mycket mer för mig nu och det är jag otroligt glad över. Jag är glad över att få tillhöra Jesus. Lycklig över allt han har gjort för mig. Som vi sjunger i en sång: "Lyckan är att Jesus känna som sin bäste vän, ingen glädje är som denna här på vandringen." Jag är så tacksam över att Gud visade mig vart jag hade varit på väg och att han har lett mig tillbaka!
Att börja på Fjellheim var en omställning. Jag fick bland annat lära mig att tvätta kläder själv. Det hade jag aldrig gjort förr. Maten är annorlunda här, mycket mer mackor och fil och flingor till lunch. Men även en sån sak vänjer man sig vid. Fjellheim har också inneburit många nya vänner. Förhoppningsvis vänner för livet.:) Trivs så otroligt gott på Fjellheim. Går inte att beskriva. Undervnisningen jag får är ovärderlig och vännerna likaså.
Tack för ett fint år!

Kommentarer
Postat av: cornelia

Karin och Gabbe dejtade. Vi tog som varandras rumskamrater :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback