Toppenturné

Bibelskolan delade upp sig i x grupper. En grupp till Ryssland, en till Öst respektive Västfinnmark, en till Nordland, en till Val Vidaregående skole (kristet gymnasium) och en grupp till Sverige. Blir visst sex grupper om jag räknar. Jag åkte med till Sverige av den anledningen att jag ska opereras. Och att jag åkte med dit ångrar jag inte en sekund. Så sjukt roligt som vi har haft tillsammans. Lite segt att sitta i en trång bil i 13 timmar men då lär man ju känna varandra lite. Och den sammanhållningen vi hade nu i slutet av veckan hoppas jag att vi kan behålla, för jag stormtrivs verkligen med samtliga i gruppen. Vi kom varandra väldigt nära.
Så var det hemresan ja. Skulle ha flugit från Umeå 10.10 på morgonen. Men pga av tekniska fel på planet som skulle gå från Stockholm till Umeå och som vi skulle åkt med så blev det försenat. 2,5 timme fick jag sitta och vänta. Fick som kompensation en matcheck på 80 kr och för det fick jag lite kålpudding och tre små potatisar. Inte mycket till mat, men något i alla fall. Så planet gick vid 12.40, samma tid som jag skulle ha hoppat på tåget i Stockholm. Inte bra. Cornelia fick boka ett nytt tåg åt mig, och snälla som dom är där hemma så fixade dom ett så att jag slapp vänta i Stockholm i 6 timmar, blev bara 1,5 timme nu. Och så kom dom och hämtade mig i Linköping. Och då min damer och herrar, hade jag sjukt tragiskt ont i huvudet som bara blev värre. Mamma hade gjort smörgåstårta där hemma, min favoriträtt, men knappt det orkade jag äta. Ville bara slänga mig på sängen och sova.
Idag var jag hos läkaren och gjorde hörselprov och pratade om operationen på måndag. Så nu vet jag lite mer, men det tar vi en annan gång.
På vägen hem svängde jag förbi ICA i Vimmerby och hälsade på mina kollegor. Var riktigt kul att träffa dom igen! Gick in till chefen och frågade hur han hade det med jobb i morgon. Och han sa att om jag ville så fick jag gärna komma in och köra lite varor. Självklart vill jag jobba på ICA! Hur gött som helst! Så i morgon blir det att gå upp tidigt igen. Det innebär att jag missar Gabriels hemkomst. Han kommer om en och en halv timme, men jag behöver nog sova snart. Hade annars vare kul o sitta uppe och snacka med han lite ikväll, men vi har ju hela helgen på oss. Emanuel kommer hem i morgon också så då är vi nästan hela familjen hemma, Cornelia sticker ju på läger så hon är borta. Gabriels och min födelsedag ska firas antar jag, vi fyllde år i måndags. Gissar att jag lär få berätta en del om Norge också och kanske visa lite bilder. Men det gör jag gärna!
Ska försöka fylla på med lite bilder här under helgen och nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: cornelia

du får berätta och visa bilder för mej sen, vi har ju god tid på oss! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback