Sinnessjukt!

Jag vet att jag har varit väldigt dålig på att skriva vad som händer med mitt liv här i Tromsö. Jag ska försöka bli bättre på det. Men man tar sig som inte tid till att sitta så mycket vid datorn. Finns så mycket annat att göra.
Ni ska få en redogörelse för hur vecka två har gått men den kommer inte än. Ska ta mig tid till det inom de närmaste dagarna. Men innan måste jag bara säga en sak. Innebandy är ju bara så sinnessjukt roligt! Jag och Rune var på första träningen idag med TSI (Tromsö Studentinnebandy). Dom spelar i Norges div.1. När vi spelade match så nätade jag 5 gånger tror jag. Jag kan nog inte riktigt förklara hur roligt jag tycker att det är och inte heller varför jag tycker det är så makalöst roligt! Lite högre tempo än hemma, men jag tycker det gick ganska bra för mig ändå. Tränaren ville att jag skulle fortsätta. Han sa att om jag skulle fortsätta så skulle jag ta en plats i a-truppen. Och jag vill mer än gärna fortsätta med innebandy! Men, ett stort MEN. Det kostar skjortan. 1600 bara för att vara i hallen och träna, då får man tillgång till styrkehall och annat också, men det är ju inte jag intresserad av. (vi har ju gym på Fjellheim) Sen kostar det 300 för medlemskap i klubben, 600 för licens. Och sen är det inte som i Sverige med match varje helg. Utan dom har kankse 4-5 helger dom spelar matcher på på hela säsongen. Då blir det flera matcher per helg man reser, och man reser med flyg. Dom helgerna kostar 300 kr per helg. Så då blir det ytterligare 1500. Det innebär att det kostar runt 4000 per säsong, NOK. Och det är liiite för mycket känner jag. Skulle jag lägga så mycket pengar så skulle jag gå in för det helhjärtat och det tror jag inte att jag gör. Det skulle innebära 3 träningar i veckan- Jag vill göra det men man missar så sjukt mycket av det sociala här på Fjellheim. Och det är ju ändå Fjellheim som är första prio det här året. Det är ju här jag vill gå och det är människorna här jag vill lära känna. Så därför kan jag säga att min karriär i innebandy kommer att läggas på is tills jag kommer hem. Finns det inga andra lag då? Svar: Nej. Men det hade varit rätt roligt att komma hem till laet hemma och säga att jag har spelat i div. 1 i Norge:) Men jag känner att det rätta nog ändå är att prioritera Fjellheim. En annan kul sak är att om jag hade fortsatt så skulle dom fixa med en internationell övergång för mig. Illa coolt att bli värvad som internationell spelare:) Men det blir bara en dröm...

Kommentarer
Postat av: Malin

Du är så förnuftig Natte! Men förstår att de låter lockande med innebandyn men jag vet att du har gjort det riktiga val.. Men kul att du fick spela lite iaf.. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback