Spörsmål

November. Historiskt sett är detta den månaden som är värst psykiskt sett för mig. Enligt lärarna på Fjellheim är det också den värsta månaden statistiskt sett om man ser till det sociala och det här på internatet. Mörketiden kommer och många blir trötta och får bristande humör.

I dessa tider kommer massor av frågor upp i huvudet på mig. Frågor jag inte har nåt svar på än.
Jag funderar på om jag ska fara till Bolivia eller om jag ska stanna hemma. Jag funderar på vad jag ska göra i sommar och i höst. Jobba i Sverige eller jobba i Norge, studera, gå i Nord-Norge-teamet? Men den frågan jag funderar mest på nu är om jag ska fortsätta jobba. Känner inte alls för det. Jag har jobb, vilket är kanonbra, hög lön osv. Men är det värt det? Jag får ju massa pengar men missar en hel del på Fjellheim. Ja, jag får se hur jag gör med den saken. Som jag känner så vill jag ju fokusera mest möjligt på Fjellheim det här året. Samtidigt kan det vara bra att komma ifrån lite då och då också. Hoppas kunna reda ut lite sånna saker så småningom.

Kommentarer
Postat av: Runé

Ja Natanael, du har hatt mye å tenke på i det siste. Og nå har du fått svineriet også. Vi tyckar synd om dig! Hilser med Psalt.37, 5 "Överlämna din väg åt Herren, förtrösta på honom, han skall göra det."

Postat av: cornelia

Du finns i mina böner broder!

2009-11-13 @ 13:50:16
URL: http://coccornelia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback