Nyttårs

I förrgår var den officiellt första dagen på mörketiden. Det var i och för sig några dagar sedan vi såg solen nu. Men även om vi inte har sett solen de senaste dagarna så har vi sett fantastiska solnedgångar. Helt otroligt vacker blir himlen bakom fjällen. Rosa-orange himmel. Fast det är inte som hemma att solnedgången var kl 16 eller nåt sånt. Utan vid halv tolv när vi hade lunch:) Men nu blir det alltså ingen sol förrän den 17 januari. Blickar jag ut genom fönstret nu så ser jag att det faktiskt har kommit lite snö i natt, men inte alls mycket - tillräckligt för att fjällen ska bli fina. Men det vi längtar efter är ju mycket snö och kyla så vi kan gå på ski! Snön lyser ju upp i mörkret också en hel del. Jag har dock goda förhoppningar på snö och att jag nog ska kunna klara mig igenom mörketiden också:) Har ju så många underbara vänner bland mig.


Vi fick fredags en evaulering, enkät, med en hel drös med frågor om hur den första tiden på Fjellheim har vare. Jag hann bara svara på ett par stycken av frågorna men jag tänkte desto mer. Tänk hur otroligt rikt det är att få gå på bibelskola ett helt år och studera Guds ord! Man lär sig så otroligt mycket och ser hela tiden nya saker i Bibeln som man inte sett förr. Det blir som uppenbart för mig hur stor Gud verkligen är och hur ofantligt stor nåden är."Ty där synden är stor, där överflödar nåden ännu mer." Jag har tänkt jättemycket på det i det sista. Vi är ingenting i oss själva, har ingenting. Det på jorden är ingenting värt om vi inte har Jesus som frälsare. Har vi det så har vi allt i honom.  Egentligen är jag död i mig själv men i Kristus Jesus lever jag! tack Gud för det!


Nu till rubriken. I 5 år har jag farit till Fridhem på nyårsläger. Har som blivit en fin tradition. Har så otroligt mycket fina minnen därifrån. I år var jag dock upp till Luleå på nyårsafton. Och det jag ska säga nu svider lite. Det blir inte Fridhem för mig i år. Jag bestämde mig för att prova något nytt och åker istället till Namsos i Norge. Det ligger tre timmar norr om trondheim. Lägret där är mycket kortare än Fridhems men jag tror det kan bli väldigt roligt! Jag, Rune, Miriam och Åshild kommer att vara där och vi ska hålla i underhållningen på nyårsnatten. Efter nyårs tror jag att vi ska hänga lite vi fyra och åka en del skidor hoppas jag:) Det bli kjekkt!!

 


Kommentarer
Postat av: Oskar

SVIKARE!!



Iofs vet jag inte om jag kommer vara där själv men..

Postat av: cornelia

Jag funderar också på att svika... Känns inte så inspirerande just nu..

2009-11-30 @ 11:14:41
URL: http://coccornelia.blogspot.com
Postat av: Thomas

Alla berättar för mig att jag minsann borde dyka upp på nyårsläger. Och när jag bestämmer mig för att göra det, tja, då verkar det helt plötsligt som det kommer vara helt öde där!



Och angående solen. Välkommen till den norrländska verkligheten (fast värre)!

2009-12-02 @ 18:50:19
URL: http://kalaskonrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback