Tur retur till Skåne

Pappa skulle idag predika i Ekets missonshus i Skåne. Eftersom att vi har släkt och vänner där nere så passade vi på att fylla en bil, ja, alla som kunde följa med...Väl där bjöds vi på riktigt god mat av moster Agneta. (Tror jag har kommit in i ett "ätarstadium" igen där jag äter och äter och äter...) I missionshuset fick vi lyssna till två otroligt bra föredrag. Pappas var särskillt givande! Kören Kors & Tvärs var där också och sjön så vackert! Många ungdomar där idag så man fick träffa många vänner igen! Mycket trevligt! En kompis försökte övertala mig om att jag skulle gå på LMH istället för Fjellheim. Visst, det är närmare, men Danmark? Känner mig inte överdrivet sugen på det språket och det landet. Hon sa att om jag hänvisade till språket som ursäkt så var det den sämsta ursäkten jag bara kunde komma med. Men att ägna 2 månader åt att lära sig förstå språket vet jag inte om det är värt. Dagen avslutades med att jag körde hela vägen hem. Blev lite spännande på slutet då vi hade vääldigt lite soppa i bilen och såg både älgar, rådjur och rävar över vägen:) Lite extra spänning i vardagen:)

I morgon (måndag) blir det, om folket inte ändrat sig, party hos Julia! Kulkul!:)

Kommentarer
Postat av: Gunnel Gustavsson

Hej

Jag får gratulera till att bara glassa runt i skolan. Låter som studenten är nu i övermorgon.

Mina stackars elever går till fredag den 12 och de har verkligen inte någon möjlighet till att glassa. Fröken deras är sträng. Ha en skön ledig vecka. Jag håller till fullo med dig när det gäller författaren du rekommenderade. Hon skriver jättebra. Ha det gott och festa lagom!

Gunnel

2009-06-03 @ 20:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback