Stenen från hjärtat

Äntligen! Igår föll en tung sten från mitt hjärta! Stenen med alla hemska läxor, prov och arbeten och press som hängt över mig som ett ok i flera år. Igår var dagen som jag gjorde mina sista skolarbeten och prov någonsin på gymnasiet. Så nu dröjer det läänge innan jag öppnar böckerna igen! En otroligt efterlängtad känsla! Tänk bara att kunna komma hem efter skolan och känna att nej, jag har inga läxor att göra, jag kan slappa hela dagen. Tänk att kunna dra på en film igen på kvällarna. Det har jag inte haft tid med på det senaste. Smaka bara på orden: Aldrig mer några läxor!

Om några timmar kör vi norrut. Men inte norrut som vi brukar utan mer åt det västra hållet. Famlijen är bjudna på bröllop i Brastad, lite norr om Göteborg i morgon. Vi har fått löfte om att få låna pappas brors hus på Malmön, eftersom att han befinner sig på jobbet på Östtimor nu. Ska bli grymt roligt. Efter bröllopet åker jag ner till Tostared, 12 mil söder om Brastad för att hälsa på vänner där över helgen, något jag sett fram emot länge nu! På lördag gör vi en avstickare till Göteborg för att spela KFU:s Innebandyturnering. Har inte hållit i en innebandyklubba sen säsongen slutade i mars. Ska bli otroligt roligt att få lira lite igen!
Kommer hem på måndag.
Take Care

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Stenen från hjärtat? hade du läxorna så nära ditt hjärta?;)

2009-06-03 @ 23:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback