One week to go

Fredag igen. Inte klokt vad tiden går fort nu! Detta innebär att det bara är en vecka kvar till studenten! Tänk, en vecka! Sen är jag min smet färdig och jag ska kallas nybakad. Så underbart härligt! Bara att glassa i skolan nu. Knappt några lektioner kvar. Har två kvar på onsdag men dom skippa rjag nog så därför har jag idag haft min sista lektion. Så härligt när alla bara går runt och pratar om studenten. Man känner verkligen spänningen i luften! 

Nu när inge läxor finns att göra mer har jag börjat ta mig tid att läsa lite. Nu för nöjes skull. Jag tycker faktiskt att det är skönt och avslappnande att få slå sig till ro och läsa lite. Och när inget längre handlar om skolan så blir det mer firtt och mycket roligare. Fick i julklapp en bok som heter "Oceaner mellan oss", skriven av Karen Kingsbury. Hon är en kristen författare. Hon skriver så otroligt bra! man blir fast direkt. Mamma och Cornelia har läst flera av hennes böcker och de sitter och gråter mest hela tiden. Så har ni tid över så läs npn bok av Karen Kingsbury. Vad jag ville komma till var att boken har blivit liggande sen jul. Har som inte haft tid att läsa nånting. Alltid varit något man ska göra eller ås har man bara varit allmänt trött på att läsa över huvud taget. Men nu har jag alltså böjat med det igen. 

Har även fått schemat för sommaren. Det schemat tar sin början först den 15:e juni. Det innebär att jag har en hel vecka att slå död på på nåt sätt. Undrar jag vad jag ska hitta på då. Hade hoppats på att få jobba hela sommaren, men 9 veckor räcker kanske. Snittet per vecka är 32 timmar så fullt heltid är det ju inte. Är ledig minst en dag i veckan. Och det kan ju på sitt sätt vara skönt det med. För det är ett intensivt job jag har, speciellt på sommaren med ALV och alla turister.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback