Klassresa till Stockholm

I torsdags morse vaknade jag med sprängande huvudvärk tidigt på morgonen. Eller klockan väckte mig. Skulle fara till huvudstaden med klassen, som en slags avslutningsresa. Övervägde att stanna hemma, men åkte ändå trots allt. Klockan 11 var vi framme vid naturhistoriska riksmuseet. Där gick vi och tittade några timmar innan det var dags för cosmonova. På med 3D glasögonen och titta på den nya filmen "Fly me to the moon". Var tvungen att ta av mig mina riktiga glasögon för att kunna se bra. Detta gjorde huvudvärken ännu värre. Senare på stan började jag må illa också. Migränen var ett faktum. Det var nog första gången som jag mådde illa av huvudvärken. Så de timmarna vi gick på stan var inte så roliga för min del. Dessutom var det svinvarmt så det blev ju inte bättre för den sakens skull. Tror jag tog sammanlagt 6 treo på den dagen. Är nog alldeles för mycket...men det ville ju inte gå över! Till nästa gång jag känner så ska jag nog snylta av mammas migräntabletter och se om dom hjälper bättre. 

Sen på kvällen åkte vi till hotellet, Scandic i Bromma, och duschade lite och gjorde oss i ordning för fest. Hade tänkt ha först lite förfest på hotellet och sen åka in på stan och sätta oss på nån krog och äta och dansa lite och så. Men vi fick med nästan hela klassen in på ett rum, var 17 stycken tror jag. Och oj vad roligt vi hade! Stämningen var hur go som helst! sen framåt 23 tror jag det var så drog vi oss ut och skulle ta tunnelbanan till stan. Några tog taxi istället och det slutade med att vi fick vänta på dom i en och en halv timme eller nåt istället. Och det var nästan 20-årsgräns på alla barer så till slut åkte halva gänget med taxi tillbaka till hotellet för efterfest, medans några av oss stack in på mc donalds för lite mat. Vi åkte också tillbaka och joinade de andra på lite efterfest också...En trevlig kväll!!:)

Efter några timmars sömn skulle vi lämna hotellet för att åka till Svea hovrätt. Alla mådde väl inte helt bra efter gårdagens bravader men det gick ändå. Skulle ha tittat på en rättegång om mord, men där fick vi inte plats så det slutade med ett skattebrott...mindre roligt att sitta och lyssna på det en timme drygt...Sen var det ut på stan igen för lite shopping. Och Vi hittade till slut restaurangen vi letade efter på natten...Mycket god mat! Sen var det hemgång och alla var dödens trötta! Vad samtalsämnet var de sista timmarna ska jag inte ens nämna. Men Tack för en trevlig resa!!:)
                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback