Jesu återkomst

Min förkyldning gjorde att jag idag valde att vara hemma från nattvarden och lyssnade istället på en predikan. Hittade en på Fjellheims hemsida. Rubriken var "Å vente på Jesus og vare redo". Predikant var en talare och ledare på Fjellheim. Det var en ganska kort, men mycket god predikan. Anledningen till att jag valde att lyssna på honom var just för att han är ledare på bibelskolan. Kan ju inte vara någon nackdel att ha hört honom innan och dessutom vänja sig lite mer vid norskan.

Predikan handlade alltså om Jesu återkomst och om att vara redo för den. Det flög massa tankar i huvudet på mig när jag lyssnade. Är jag redo? Om han skulle komma nu på stört, skulle jag då räknas bland fåren eller bland getterna? Är jag den som tar emot guds ord eller stöter det ifrån mig som Thor sa...? Tänk om jag tror att jag lever med Jesus men ändå lever utan honom? Många frågor dök upp, svar som jag hoppas på att få på Bibelskolan. 

"Jesus, bevara mig,
Jesus, rädda mig,
Jesus, led mig,
Jesus, låt mig få vara till hjälp för andra"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback