Filosofi(g)

Att jag är glömsk vet nog de flesta. Hade totalt missat att vi skulle ha filosofiprov idag. Fick veta det igår. drygt 30 sidor filosofiska tankar är inget man lär sig i en handvändning. Så där satt jag några timmar och fick verkligen plåga mig igenom texten för att känna att jag hade läst det en gång i alla fall. Det är så dödens ttåkigt och meningslöst så jag vet inte...Idag gick jag in och fick provet, såg bara massa konstiga frågor som jag inte fattade nåt av. Kunde svara på några stycken och på nån skämtade jag till ett svar. Så enligt mina beräkningar, utan underdrift så fick jag 2, max 3 poäng på provet. Detta innebär att jag nu för första gången sen första provet i sjuan som jag inte blev godkänd på ett prov. Men samtidigt är det en bedrift i sig. För jag har kämpat länge med att sänka mina krav. Och om inte det här är att säänka kraven så går det nog inte. Detta innebär också förmodligen att jag sänker mig från vg till g i kursen. Men jag orkar inte bry mig om det. Vad gör det om hundra år? 

Efter provet for jag och jobbade några timmar och lärde lite smått känna en ny kille där som ska jobba där i sommar. Mycket trevlig! Kommer nog bli en kanonrolig sommar med den personalstyrkan vi är! Det ser jag fram emot!
Fick emellertid gå några timmar tidigare från jobbet för att hinna till dansträningen. Bal på lördag. En lördag som egentligen skulle behöva ägnas enbart åt läxor men...aja. Gick lite bättre med dansen idag än vad det gjorde i lördags. Hemligheten var att ta korta steg och dansa tätt ihop;)

I morgon, för den som är intresserad att veta, blir det matte matte matte för hela dagen! Nationellt i matte c på fredag....tuggtuggtugg på naglarna inför det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback