Vårtecken

Hur härligt är det inte egentligen att känna vårbrisen fläktande i ansiktet? För visst har väl våren en alldeles särskilld vind. Inte den där råa och kalla höstvinden utan en mer skön bris. Så underbart att våren är på väg! Man blir så mycket gladare då! Åtminståne jag. Jag blir lätt, jag ska inte säga deprimerad men väldigt nere i alla fall, när det är mörkt och ruggit. Men när våren tittar fram och solljuset värmer så skönt blir det tvärt om. Då blir man både piggare och gladare:) Det tycker jag om, för jag har haft en del perioder i vinter där jag måt väldigt dåligt psykiskt. Har inte orkat ta mig för nånting, inte orkat vara social... 
Första vårtecknet såg jag i rabatten hemma för några dagar sen. Bara det att dagen efter snöade det och då syntes blommorna inte längre. Men nu har dom kommit fram igen:)

  
                        

Det blev ett helt halvår. Det var inte tänkt så men det blev det. Ett halvår utan en enda fotbollstäning, det har inte hänt sen jag började med fotboll när jag var 12. Men innebandyn kom i vägen. Träning på samma tider. Det plus att jag tyckte att det var så sjukt roligt med innebandyn gjorde att jag la fotbolssksorna på hyllan ett tag. Kände att jag behövde göra något annat ett tag också.
Men nu har jag fått suget tillbaka och idag vara jag även tillbaka på fotbollsplanen, som bestod av grus iofs men det får duga tills gräset blir spelbart. Och det kan jag säga, att min frånvaro från fotbollen verkligen märktes! Var verkligen inte i någon storoform. Passen kom lite var stans och skotten likaså. Men dte är väl något man får ta första gången. Det värsta var värken i benen. Körde ett pass med löpning och sen uthållighet i ben på idrotten innan idag. Och det dröjde inte länge innan ljumskarna var helt utmattade. Lite efter kom även smärtan i vaderna, fick krampkänningar hela tiden. och i slutet även baksida lår. Så nu är man lagom mör i kroppen. Men roligt att vara tillbaka i alla fall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback