Lagfest och skidsemester

Lördagen innan vi åkte på skidsemestern var det som jag skrivit tidare jubileum och lagfest med HIBK. Detta var en mycket trevlig tillställning. Jag kände att jag ville göra någonting med laget en sista gång. För som jag har trivts i detta lag! Det var helt fantastiskt att komma till ett så bra lag. I fotbollslaget har jag aldrig riktigt trivts. Men så började jag spela innebandy. Detta kan låta klyschigt men det är så jag känner. Ett lag där alla känner alla och jag kom snabbt in i laget. Fick genast förtroendet i b-laget och även a-laget några matcher. Jag kände att jag verkligen såg fram emot varje träning. Ja det var en fantastisk säsong! Så nu känns det lite vemodigt att det är över. Man har ju ändå lärt känna lite folk och så. Men får väl hålla kontakten med dom via annat håll. Men vad som jag absolut inte hade anat var att jag skulle få pris på festen. Och ett av dom finare slagen också. Nämligen pris för b-lagets mest värdefulla spelare!! Kändes så skönt och roligt att det var några som uppskattade det jag gjorde och tillförde i laget. Kanske var det min inställning och vilja. För när jag ger mig in i något, vad det än må göra så gör jag det till 100%, annars finns det liksom ingen mening med det. 

under festens gång så tog min lagledare ut mig utanför lokalen för att tacka mig för den här säsongen, dom vet ju alla om att jag bor på annat håll till hösten. Han sa att han var otroligt glad över att jag hade spelat med dom i år. Han önskade att fler vore som jag i laget, då skulle laget vara perfekt. För den inställningen och viljan jag har är det inte så många som har sa han:) Jag blev så glad över att höra det! Detta visar ju på att de verkligen har uppskattat mig i laget och att jag betyder något för laget. Edgren sa också att han hade velat ha med mig i många fler a-lagsmatcher men att han inte alltid hade fått sin vilja igenom. 

Att också få stöttning från laget efter att jag fått priset var värdefullt för mig. Flera hade visst tippat att jag skulle få det och dom sa att jag var värd det. Markus Edgren, som har sett nästan varje match från läktaren, sa att det roligaste den här säsongen var att se mig och Tim spela ihop. Också väldigt roligt att höra!:)

Flera har säkert tröttnat på att läsa detta, kan säkert uppfattas som lite skrytaktigt. Men jag är stolt över priset och vad jag har presterat i år. Och jag är oerhörtglad över att få ha spelat innebandy med detta lag!


En skidsemester har jag hunnit med också:) En riktigt trevlig och bra sådan på Lindvallen i Sälen. Kanske ver detta sista gången famlijen gjorde en resa med hela styrkan samlad? Men roligt var det! Först skidor. Men jag tyckte backarna var lite för små, eller flacka så jag tröttnade på skidorna efter några dagar. Flera har sagt åt mig att snowboard är mycket roligare än skidor så jag bestämde mig helt enkelt för att prova det. Sagt och gjort så åkte jag och Oskar och hyrde vars en bräda. Gabriel och Emanuel hyrde dagen efter. Så då var vi 4 nybörjare i backarna. Men så fruktansvärt roligt det var! Lite knepigt i början men när man väl lärt sig hur brädan beter sig så gick det rätt bra. Kan bara instämma i att det är grymt mycket roligare än skidor! Fast är nog svårare att åka off pist..
En lyckar vecka blev det i alla fall så när som ett snedsteg. Daniel hoppade på lite hopp och dte slutade med ett brutet nyckelben tyvärr. men han kunde i alla fall vara med på halva veckan. En till negativ sak är att min telefon gick sönder under veckan. Kan vara vattenskadad. fyra knappar är i alla fall ur funktion så den går inte att använda eftersom att dessa knappar är ytterst nödvändiga. men ska skicka in den och sen är det bara att hoppas på att det går på garantin.
Fler skidresor åt folket!

               
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel G

Kul att du är tillbaka och bloggar igen. Roligt att du blivit så fint hedersbevisad i laget. Det är roligt.

Skönt att det gick bra för er i backarna. Nu är det full fart i skolan kan jag tänka. gg

2009-03-25 @ 22:32:10
Postat av: F

Tror nog att det finns innebandylag dit du ska också! ;)

2009-03-28 @ 16:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback