Intressant samtal

Förr var jag inte i Vimseby alls ofta. Nu blir det oftare eftersom att jag jobbar där en del. Men idag skulle jag inte jobba dock. Idag var dagen då jag skulle göra min andra intervju av tre på projektarbetet. Min chef Pelle skulle stå för svaren. Det var ett intressant samtal vi fick. Men än mer intressant var dte när intervjun var klar och jag hade slut på frågor. Då kom vi in på att jag skulle till Tromsö i höst på Bibelskola. Han frågade lite om va dman gjorde där osv. Sen fortsatte vi bara prata om kristendomen och hur det är att leva som kristen i en sån sekulariserad värld. Det roliga avar att han sa att han tyckte det var väldigt intressant att prata om det! Kul att få sån respons. Så där satt vi väl en 45 minuter och pratade. Finns tydligen några som är från jehovas på jobbet, så han hade väl samtalat om det lite innan också. Men jag tyckte det var roligt i alla fall! Det är vid sådana tillfällen man får rota i sitt inre och komma att tänka på att det här tror jag verkligen på! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback