Midsommar

Mycket har hänt sedan jag tog studenten. Har varit mest jobb och jag har fått skåda hur det kommer att bli i sommar; nämligen otroligt stort kundtryck både från höger och vänster. Speciellt nu innan midsommar var det grymt med folk. Allra mest på torsdagen, jobbade inte fredagen men antar att det var mycket då med. Det sas att det förmodligen skulle bli ett nytt försäljningsrekord i torsdags. Midsommar är en av årets absolut största helger inköpsmässigt. Man brukar ju äta nypotatis och sill, dte känner de flesta till. Vi hade ett erbjudande på matjesill: 3 för 10 kr. Tragiskt nog fick vi inte hem någon sådan sill i torsdags. Och det fast vi hade beställt. Illa. Och inte nog med det så tog potatisen slut framåt 17...ajajaj...

Midsommar ja. Den firades med Gabriel, Oskar och Cornelia på Hammarsjöbadets camping i Gamleby. En ganska fin camping, men aldrig att jag åker dit igen. Personalen var så grymt dåliga! Dom hade inte informerat oss om vad det kostade. Så när vi kom dit var det tydligen dyrare eftersom att det var midsommar plus att vi fick betala för varje person för sig eftersom att vi inte hade föräldrarna med och det var en familjecamping. Sådana saker måste dom ju informera om kan man tycka! Men vi fick en glass som plåster på såren...
För att ta fram lite positivt ur det hela så kan jag säga så mycket som att det blev en bra helg. Grillat kött båda kvällarna, fin gemenskap och pokerspel. Synd bara att Gabriel fortfarande har ont efter operationen och Oskar fick ont i handleden. Detta gjorde att fotbollen och volleybollen fick ligga still för det mesta. Oskar och jag tog fram fotbollen några gånger dock. Men tvi varle vad svårt det var för mig att träffa hålet!;)
 En lyckad helg blev det i alla fall! Tack för det! 
Välanvända citat: "Ajajaj", "Där/här börte", "jobbigt va?" Haha!!

Nu väntar en dag på jobbet i morgon. Sen på tisdag börjar Corpus Christi i Varberg. Så jag åker dit tis-tors. Ska bli hur roligt som helst. Programmet ser jättenbra ut så det kommer att bli kanonbra! Det blev ett läger i sommar trots allt...


Kommentarer
Postat av: Oskar

1, Jag Hade ont i handleden redan innan

2, Det stavas BÖRTEEE ;)

3, Dålig hålvana lr? Ajajaj!

2009-06-22 @ 00:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback