För jag har tagit studenten!

Fredagen var en av mitt livs absolut bästa dagar! Att det skulle vara så roligt att ta studenten hade jag inte ens kunnar föreställa mig! Vi börjar från början. Tänk dig känslan när du vaknar upp på morgonen, nervös så att du håller på att spy...okej, den känslan är väl inte allt för härlig...Champagnefrukost hos Madde. En stund man bara hade hört andra prata om innan. Nu fick man uppleva den själv. Var väl kanske inte världens bästa stämning men det skulle komma. Rekorn höll ett litet tal till oss och efter det sa han: "Nu får ni ta på er mössorna!" DÅ!! Kan man säga att festen brakade igång. Vilket jubel det blev. Alla började sjunga och så fortsatte det hela dagen. Under tiden som dagen gick ökade stämningen hela tiden och alla var lyckliga! Tänka sig att det ska vara så roligt att skrika så mycket! För så mycket som jag skrev i fredags, så mycket har jag aldrig skrikit förr och kommer troligtvis aldrig att göra heller. Den speciella känslan kom när vi skulle springa upp på scen. Det var då som man verkligen var fri, det var då som den äkta lyckan infann sig, det var då som man verkligen kunde säga att jag har tagit studenten! Tänk dig själv att efter så många år av slit och skoltrötthet och lesshet få med gott samvete sjunga "För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten..!!!" Det var så otroligt roligt och härligt! 

Det är faktiskt svårt att förstå att lilla jag har tagit studenten. Aldrig mer någon skola, inte för tillfället i alla fall. Ja, den känslan som jag hade då och som jag fortfarande bär på, även om den har avmattats lite, är så underbart härlig! Det sägs att studenten och bröllopet är de bästa dagarna i livet. Nu har jag upplevt en av de dagarna och kan nog inte annat än att instämma. Studenten för mig vad en av mitt livs roligaste dagar! Tack alla klasskompisar och vänner som man har umgåtts med och lärt känna under alla år! 

 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Grattis till studenten!!!!

Bra kämpat Natanael!!!



Sköt om dig i sommar.



Gunnel

2009-06-07 @ 22:54:33
Postat av: Malin

KUL VARE :D:D

Postat av: Anna BB

svar: Haha, det bra, Natanael! Men snart kan du kassan också! :) Imorgon blir det plocka varor för mig med vid sju. Fast du kommer ju inte förrän nio, shit hur ska jag klara mig i två timmar utan dig där? Tsss. ;)



2009-06-21 @ 16:30:23
URL: http://annabeth.blogg.se/
Postat av: Anna BB

Sv: A, haha. Jag ser framför mig värsta kaoset på ICA när du kommer vid 9, hihi. Jag hoppas innerligt att du styr upp det hela när du kommer! :)

2009-06-21 @ 17:33:16
URL: http://annabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback