Sommarmöte

Mycket har hänt. I lördags gifte sig en av ungdomarna i församlingen, Greta. Hon hade hittat en dansk i danmark. Hur det kan komma sig är en annan sak;) Ett trevligt och fint bröllop som innebar många danska gäster. Och återigen fick jag det bekräftat för mig att Danmark är inget för mig. Hade danskar i min ålder vid mitt bord. Vi försökte prata en hel del men det var ofta jättesvårt så jag fick ta hjälp av mina bordsdamer som var vana vid danska med översättning. 
Bröllopet var slut vid halv tre ungefär cå kom hem vid tretiden på natten och skulle upp igen kl 7 för att åka till Skåne på Sommarmöte. Hade aldrig tidigarfe varit på sommarmöte så det var en ny upplevelse. När vädret är bra så brukar det vara ett par tre tusen på söndagens möten. Nu var det regnigt och dant så det var inte fullt så många. Men otroligt roligt att träffa sina skånska vänner igen! Oskar Nilsson träffade jag och han ska visst gå på Strandhems Bibelskola i Örkelljunga till hösten. Blev grymt sugen på att börja där jag med. Och hade det inte varit för att det redan är fullt där så hade jag förmodligen noga övervägt att gå där istället för på Fjellheim. Men nu blir det Fjellheim. Och det står fast. Ser fram emot tekvällar med Siggan!

Måste berätta om den tragiska morgonen i går. Åkte till jobbet dödstrött till kl 7. Hade sovit för lite på helgen av anledningarna ovan. Kommer in genom dörren och möts av: "Börjar inte du vid 9?" Så förkrossad jag blev! Här hade man släpat sig upp tiidigt och kört de 2,5 milen till jobbet och så börjar man inte förrän drygt två timmar senare. Med förkrossat och ilsket hjärta slängde jag mig i bilen och körde hem och sov en timme och vaknade ännu tröttare än innan. Tänkte inte på att jag kunde ha börjat jobba tidigt och sen köra övertid. Och att sova i bilen pallade jag inte. Så det kan gå. Men blev piggare senare under dagen. Sånna misstag ingår väl i livet antar jag.

Ledig dag idag men ingen sovmorgon. Gick upp halv åtta och åkte till farmor och målade hela dagen. Var dödstrött på morgonen och det första jag gjorde när jag kom dit var att säga åt farmor att gör kaffe. Även målningen gick bra tyckte jag.

Innebandyträning i morgon efter jobbet! Dom har sprungit en del nu och jag har inte kunnat vara med. Men i morgon drar dom igång inomhus på en tid som passar bra för mig. Ska blir så underbart att få spela igen! Hinner inte med så många träningar men några blir det i alla fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback