Helg på ICA

Varför ska allt komma på en enda dag? När bara barnen jobbar också? Igår var en rolig dag att jobba på. Hade roligt med vännerna man fått på ICA. Första gången jag jobbade helg utan att de rutinerade lagervargarna var där. Så det var jag och flickorna igår;) Trevligt värre tyckte jag, men ja, kanske ska betona order "värre" lite. För allt fel kom på en och samma gång sen. Kan tillägga att jag igår hade dödens mycket i mejeriet att göra. Först strular pantmaskinen så jag fick springa fram och tillbaka där hela tiden. Till slut la den av helt. Sen när jag ska stänga grindarna går inte en av dom att stänga. Var orubblig där den satt. Kanske inget bigproblemas men det kom värre saker. För sen kommer en kund och säger att hon nyssköpt glass som var mjuk. (Det var inte mjukglass hon köpt) Det visar sig tillslut att hela glassfrysen strulade och att det var massor av glass osm var smält. Några av frysarna stod på plusgrader. Det var iofs avfrostningstid. Men den sk aväl inte frosta av så att glassen smälter och blir förstörd? Illa. Jag och Johanna tog därför vid för att försöka rädda glassen och stuvade om på diverse ställen i de andra frysdiskarna och flyttade glassen. Så nu ligger det glass över hela butiken och när kunderna vill ha nåt så får man springa och gräva antingen där eller i vagnarna i fryslagret. Tar tid, men nödvändigt ansåg vi. Var världigt körigt iga med andra ord. Mycket springande hit och dit. Och det hjälpte inte att jag åkte till jobbet tidigare för att hinna med allt jags skulle för jag hann ändå inte ens hälften. Så idag åkte jag in en timme tidigare också och plockade lite i mejeriet. 

Idag var det frukten jag hade hand om. Var rätt lugnt och det hann jag gjort på några timmar. Trodde det skulle bli ganska lugnt resten av dagen och planderade just att plocka om de gamla vagnarna så att vi kunde rensa ur lite på lagret och få mer plats. Det hann jag inte med för precis när jag skulle börja det projektet så kom Ica-bilen med ny leverans. 21 RC kolonial och nära 15 pall. Var bara att sätta igång att hjälpa honom att lasta av. Så någon lugn dag blev det inte trots allt inte. När jag sen körde hem kände jag huvudvärken stiga på mig och ögonen höll på att falla ihop. Därför blev det med glädje sängen när jag kom hem. Men när jag vaknade några timmar senare så var jag självklart mycket tröttare. Tuff helg och tre dagar kvar på jobbet innan långldeigt i fyra dagar. Fast då ska jag ju mest köra bil så så mycket vila upp sig blir det inte.

Ja det här var en helg på ICA. Den sista faktiskt för mig del. Jobbar tre veckor till innan jag drar vidare norrut:)

Kommentarer
Postat av: Stina

hörde om glassen :/ tur att det inte var 30grader varmt denna helg då hade det blivit körigt . . .

ganska skönt med semester när man hör om alla era bravader :)

Postat av: Anna BB

Åh, vi barn asså! ;) men ni löste det ju!

Helger på ICA är ju underbart, dvs OB! haha

2009-07-29 @ 11:31:36
URL: http://annabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback