Nytt år med nya möjligheter

Har inte uppdaterat här på ett tag. Har varit på resande fot ett tag nu. Kom nyss hem efter en lång hemresa som startade strax innan kl 05 från Bureå i morse. Nyåret skulle firas på Fridhem med vänner och bekanta. Det var det 5:e nyårslägret i rad som jag tillbringade på Fridhem. Men den här gången blev det bara halva. Siggan och jag tog bilen till Luleå på nyårsafton för att fira det inkommande året tillsammans med våra vänner där uppe. Många förstod inte varför vi skulle upp dit men jag ville dit och det ångrar jag inte. Det var hur kul som helst att få träffa folket där uppe igen! Dom är så snälla och trevliga hela tiden så man känner sig definitivt välkommen! På nyårsdagens kväll var det dock dags att styra söderut igen. Bureå (utanför Skellefteå) skulle jag tillbringa en vecka. Detta tillsammans med Gabriel, Cornelia och Oskar. Trevligt sälskap. Dock låg vi ju sjuka nästan hela tiden så den inplanerade tvådagarsturen med skoter i Storberg blev till en dryg halv dag med de som var friska. Jag var frisk, så det var sjukt kul att få sätta sig på skotern igen! Vi hade också tänkt bada på Pite Havsbad men sjukdom satte stopp även för det. Istället tog vi en kväll med några kompisar och bowlade och åt pizza efteråt. Roligt att träffa dom också! (Burträskarn, Signe och Martin) Idag var det således dags att fara hem till Småland igen. Och nu sitter jag med huvudvärk och tröttheten är stor. Är väl uppe några timmar till innan jag far i säng. 

Men nytt år har det hunnit bli. Gott Nytt År! 2009...Tiden går så fort. Minns så tydligt när man satt i Viktoriaskolans matsal år 2000 där det hängde stora plakat där det stor millenium, 2008 på osv. Ett nytt år innebär alltid nya möjligheter. Jag hoppas på ett kärleksfullt år där jag kan få ta del av vännerna så mycket som möjligt. En hel del saker är inplanerade redan. Det är skidresor och besök på universitet, student!, och massa annat. 

Kanske borde jag sammanfatta 2008 nånting också. Det var ett år där jag fick lära känna en hel massa nya vänner. Är otroligt tacksam för det! Det blev minst sagt ett lägerår. 8 stycken blev det nog tror jag. Därav många nya vänner. Men det blev också ett år där jag funderade väldigt mycket på väldigt många olika saker. Men för den skull har jag inte kommit fram till några bra svar. 

Kommentarer
Postat av: Oskar

hm, något att fundera på. blir nog en tio-punktslista från 08 för min del..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback