måndag

Måndagar kan i fortsättningen bli både bra och dåliga. Det som kanske om möjligt kan ses som bra är att jag har nästan 2 timmar på morgonen innan första lektionen börjar och när den är slut har jag nästan 3 timmars håla igen tills den sista lektionen. Detta borde teoretiskt sett innebära att jag har 5 timmar varje måndag att göra läxor på. MEN med ett stort M. Det lär ju aldrig bli av att man gör nånting. Man pallar inte helt enkelt. Inte idag i alla fall. Kanske kan skärpa mig lite nästa vecka? Men en måndag är ju alltid måndag och det innebär ju att det är första dagen efter helgen och att det är en hel lång vecka kvar innan nästa helg. 

Idag flängde julia ur sig att det bara är 4 månader kvar tills vi springer ut med mössorna på huvudet och tjoar! Längtar sååå! Och appropå henne. Några i klassen gör en uppgift på filosofin där de ska argumentera för och emot djurförsök. Jag sa att ett argument kunde vara att man inte moraliskt sett kan säga att människor och djur är lika mycket värda. Blev en liten diskussion där. Alltid roligt med sånt:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback