Löning

Nog för att det är fredag men på fredagar är man alltid trött. Även om man har en helg att se fram emot. En helg som kommer att präglas av projektarbete framför allt. Lika bra att sätta ut mycket tid till det. Sen om man använder tiden på samma sätt som planerat är en helt annan fråga. Tror jag ska ta det ganska lugnt idag i alla fall. Fredagar har jag ju i regel som min läxfria dag. Man har som ingen lust att sätta sig med skolarbeten efter en lång vecka. Vad har man annars att se fram emot under veckorna om man inte får va ledig nåt?

Löning idag. Jobbade ju två dagar på jullovet. Hade inte frågat vad min timlön låg på så det fick bli en överraskning tänkte jag när brevet skulle komma. Idag kom det. Och till min förvåning s¨har jag 96 kr/timmen! 26 kr mer än på det förra jobbet! Så nu är jag drygt 1700 kr rikare. Känns bra det i alla fall:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback