Välfyllt i Kungsbacka

Jag glömde igår att berätta om när jag var inne på ICA Kvantum i Kungsbacka i helgen. Det var en enorm upplevelse att få se en sån fin butik. För någonting sådant har mina ögon aldrig skådat. jag tror bestämt att jag har blivit aningens ICA-fierad. Och kanske arbetsskadad också för allt oftare vill jag gå in på ICA-butiker för att se hur det ser ut och kolla hyllorna. Det är roligt och stimulerande för mig. Men butiken i Kungsbacka var verkligen något extraordinärt. Först frukten. Saglolikt vackert upplockat. Fina färger med ordentliga rader. Och sen såg jag alla andra hyllorna, samtliga välfrontade och fina. Och framför allt säljande. För nog är det så att välfyllda hyllor säljer. Det är regel nummer ett. Det är även den principen vi har försökt ha på mitt jobb i Vimmerby. Hyllan med barnmat var riktigt rolig att se. Inga 90-gradershyllor utan med lutning så att det hela tiden är frontat och ser välfyllt ut. Det gav mig inspiration till en ändring på Kvantum i Vimmerby. För hos oss känns det som att den hyllan alltid är tom även om den är full. Hoppas Pelle och Viktor tänker igenom mitt förslag och ändrar om den hyllan. Jag tror i alla fall att den skulle sälja bättre, och framför allt spara tid vid uppplockning. Ja, som ni förstår var det en fin upplevelse att ha sett den fina butiken i Kungsbacka. Sa till Pelle att jag varit där och då sa han att det var en av Sveriges absolut finaste ICA-butiker. Deras måtto är tydligen: "Konkurrenternas högsta nivå är vår lägsta." Och det lyckas dom faktiskt med. Tror att många ICA-handlare skulle behlva åka dit för att hämta inspiration. 

Nog om ICA nu. Nu är två väskor skickade till Kiruna. Men jag har inte gjort något inför resan idag förutom att lämna väskorna hos pappa. Daniel och Tobbe och jag åkte ner till Pizzerian för att ungås några timmar så här sista gången innan jag far. Tobbe flyttar ju till Stockholm om några veckor också. Så det är väl här vi splittras, dom man umgåtts med mest de senaste 5-6 åren. Men kontakten försvinner inte för det. 

Börjar faktiskt bli lite nervös nu inför flytten. Det är långt iväg och till ett nytt land med helt nya människor. 

Kommentarer
Postat av: Anna BB

jag ääälskar ICA kvantum i kungens kurva! Kan bero på att jag är bokstavligt talat uppvuxen i den butiken! VARJE tordagskväll storhandlade jag där med mammi&pappi... åhh, de hade/har fortfarande typ apor som snurrar, tandtroll som borstar tänderna m.m. som dekoration - I LÖVE IT!

Postat av: Stina

haha tur att fler än jag är skadade :)

2009-08-12 @ 17:17:01
URL: http://stinap.blogg.se/
Postat av: Oskar

Lite arbetsskadad kanske? :P

2009-08-12 @ 17:33:05
URL: http://mrlundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback