En vecka

En vecka har gått sen jag kom till Fjellheim och jag ska nu försöka ge er en liten inblick i hur min första vecka har varit här i Tromsö. Redan från första stund kände jag att det här var rätt för mig. Kände mig så välkommen av alla ledare och många tyckte det var jätteroligt att ha några svenskar här. Så det kändes jätteroligt! (ordet roligt är ett ord jag använde för mycket här, det betyder ju "lugn" här...) Söndagen ägnades åt att presentera sig för sina nya vänner osv. Det där med namn alltså. Det är ju inte min bästa sida direkt...väldigt många som har dubbelnamn och inte mindre än 7 namn finns det 2 av. Men nu vet jag vad de flesta heter.

Det är förvånansvärt många som är grymt duktiga på fotboll! Och så många som tycker att det är roligt! Även flickorna är jätteduktiga och sugna på att spela. Inte fel heller att det är så många som tycker att jag är så "sykt bra" på fotboll! Innebandy är det jag längtar efter mest nu. Och det kommer snart hoppas jag. Många är förväntansfulla över att se hur duktig jag är på det;) Dom säger att alla svenskar är grymma på det så jag har väl en del att bevisa. Men är det nånstans jag trivs så är det ju på innebandyplanen.:)

I fredags var jag på min första fjälltur. Vi besteg ett fjell på ungefär 900 meter. Var riktigt utmanande och man lärde känna varandra bättre. Men det var också väldigt ansträngande för kroppen. Som över två timmar när jag kom hem hit på Fjellheim igen. Men på kvällen delade vi upp oss lite. Ett gäng var och spelade fotboll medans ett annat gick ner på byn in på en pub och kollade PL. 

Väldigt många som sitter och stickar hela tiden. Har gett ett löfte om att jag ska lära mig sticka innan jag åker här ifrån. Igår kom jag ett steg på vägen då jag hos Siggan lärde mig virka igen. 

Nu i helgen har jag blivit sjuk. Har åkt på en riktigt dängförkyldning. Mindre roligt att sitta ensam på rummet. Missar öppningsfesten nu ikväll också. Men vill samtidigt inte riskera att smitta ner de andra. Dessutom är jag väl inte alltför social idag heller när man har sjukdom i kroppen, så det är väl lika bra att sitta här då. 

Ja, det här var en liten inblick i min första vecka här på Fjellheim. Och jag måste säga det att jag trivs så sjukt bra här! Är otroligt glad över att jag valde att gå här, visserligen långt hemifrån, men ack så roligt det är! Det här kommer att bli ett grymt bra år, det är jag övertygad om! 

Här följer några bilder från första veckan. Fler bilder finns på http://natteson.bilddagboken.se
    
    
     


Kommentarer
Postat av: cornelia

Japp, det är smittsamt det där ;) men två av resorna är ju för projektarbetets skull =)

Postat av: cornelia

Det är smittsamt det där ;) men två av resorna är ju för projektarbetets skull =)

2009-08-28 @ 11:30:39
URL: http://coccornelia.blogspot.com
Postat av: makkan

ä d nga tajta där lr? ;-)

2009-09-02 @ 11:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback