Seriepremiär

Då var seriepremiären avklarad. A-laget hade sin igår och vann med klara 5-1. B-lagets tur idag. Vi har gått upp en divison till den här säsongen så motståndet kommer säkerligen bli tuffare. Fick spela hela matchen idag, brukar inte få gör det så ofta annars. Det som var lite sämre var att jag fick spela back nästan hela matchen. Fick gå upp på högermittfältet i slutet av varje halvlek. Jag gjorde väl inte bort mig direkt på backplatsen men jag känner att det är inte där jag hör hemma. Jag är löpstark och vill springa mycket. Därför vill jag också ligga och slicka kanterna och ta djupledsbollar. Men får väl rikta in mig på att jag nog kommer att få byta positioner ganska hej vilt den här säsongen. Kan kanske få möjlighet, om man nu kan se det som en sån, att utveckla mitt backspel lite. 

Såg ut att gå mot en 0-0 match faktiskt men så gör motståndarna två mål ändå. Vi klappar ävl nästan igenom efter 0-1. och att jag missade öppet mål ska vi väl inte heller prata om? Dom där bollarna som kommer en halvmeter högt upp som bara är att peta in missar jag nästan alltid! Förstår inte att det ska vara så svårt. Idag fick jag ett sånt inlägg. Var väl ett par meter från mål och kastar mig fram och jo visst självklart ska bollen gå en halvemeter över målet! Blir så irriterad på sånt. Som tur var stod jag offside ändå så det hade väl ändå inte blivit ett godtjänt mål. Men en sån boll ska sitta i nätet! så är det bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback