Påskläger i Gällinge

Det har snart gått en vecka sen jag var på påskläger i Gällinge. Jag hade aldrig varit där innan så blev mäkta förvånad över att det låt så långt ut i bushen. Kände väl de flesta av deltagararna sen innan, eller i alla fall väldigt många. Men som alltid lär man känna nytt folk. Det är makalöst vad snabbt det kan gå att lära känna någon! Ofta när man åker på läger och har sett en person eller flera i bara någon dag så känns det redan som att man känner varandra jättebra och att man har känt varandra bra mycket längre än så. Har en teori om att vi som åker på läger oftast har samma livsuppfattning och tro. Vi vet vad vi vill med livet; känna Jesus och höra honom till. Kanske är det lättare att lära känna någon då? Jag vet inte...

Det här var min första påsk som jag firar på annan plats än Silverdalen. Kul med omväxling. Och jag kan utan tvekan säga att detta var den absolut roligaste påsken jag nånsin varit med om! Jag hade så otroligt roligt hela lägret. Helt makalöst vad bra jag trivdes! Det kände jag fort, det spratt i benen på mig och jag hoppade nästan fram ibland. Det är då jag trivs! Så vill jag alltid ha det! Ja kanske inte att dte spritter i benen jämt men jag vill alltid trivas så bra som jag gjorde där. 

Skulle hem och jobba på måndagmorgonen så vi fick åka hem på söndagnatten. Lite tråkigt men så var fallet. Fick bara 3 timmars sömn den natten. Men jobbet är så roligt så det gick bra ändå:) 

Jobbade hela dagen igår också. Annars har det här lovet mest varit till för projektarbetet. Idag var jag i vetlanda pch intervjuade två handlare på Ica Maxi. Vi hade ett grymt intressant och roligt samtal. Tänk att få prata om Ica med några som verkligen kan det och är intresserade av det! Så den intervjun fick jag ut mycket av. fick sitta på Claes kontor några timmar och jobba med arbetet och åkte sen till biblioteket i Hultsfred för att om möjligt få något mer gjort än om jag hade suttit hemma. Kände att det gick rätt så bra, så nu är väl första gången, med en vecka kvar till deadline, som jag känner att jag har kommit igång med det. Så till alla osm gör det där arbetet nästa år: Börja i tid!!

Har efter ett par sömnlösa timmar de senaste nätterna kommit fram till att jag någon gång under sommaren/hösten kommer att ställas inte för ett svårt dilemma. Mer än så säger jag inte. 

Kommentarer
Postat av: Anticimex... eller jag menar Antonia!

Jag tror som du att det är anledningen till att man lär känna varandra sådär beror på den kristna tron. Man är ju en i "gänget" liksom! :)

Påsken har aldrig betytt så mycket för mig som nu. :)



2009-04-16 @ 22:31:23
Postat av: lillasyster

hm.. dilemmat kanske kan vara att du funderar på att själv starta en ny köttfärsskandal, eller kanske stanna hemma från fjellheim för att göra karriär inom ICA? :O

2009-04-17 @ 11:10:33
Postat av: Oskar

japp, fyran har kommit =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback