Vänner betyder allt

Vad är det som gör att man klarar sig ut svår situationer i livet? Vad är det som egentligen är värdefullt i livet? Kanske svarar du pengar på den frågan. En annan kanske tycker att det är karriären eller fester med alkohol inblandat. Jag svarar inte på något sätt av de alternativen. Mitt svar på frågan är: Mina vänner. På sista tiden har jag verkligen fått förstår vad mina vänner egentligen betyder för mig. Ni betyder så oerhört mycket. Jag känner en sån enorm glädje över att få känna att det finns dom som tycker om mig för den jag är och inte för vad jag gör mig till. I helgen ifck jag förmånen att åka på 18-årsfest för en av mina sbsolut bästa vänner. Annie Larsson. Hon har blivit vuxen nu! Blev otroligt glad när jag fick inbjudan av henne. Hon ville att jag skulle komma och fira hennes födelsedag:) Hon hade ställt till med både det ena och det andra. Maten var kanon, verkligen och så massa gott! Åt tills jag storknade. Som väl är så har hon ju fler vänner än mig, som också var bjudna. Vi fick en riktigt fin kväll och jag träffade flera av mina vänner som jag inte träffar så ofta! Riktgit roligt! Kul också att lära känna lite nytt folk. 

Däremot kan jag ju efter den festen säga att oförberedda telefonsamtal, där man under en slags smärre chock, på 3 sekunder ska komma på nåt vettigt att prata om med en person man knappt känner. Då inte det är mina starka sidor slutade det i ett nästan pinsamt läge där man önskat att man fått förbereda några frågor... Bättre lycka nästa gång känner jag...

Nån hockey blev det emellertid inte i går. Som jag hade längtat efter att få skrika halsen hes. Men biljettern avar slut när vi skulle boka. Därför bestämde vi oss för att se Mamma Mia på bio. Är inte så för musikaler men den här var grym! Måste verkligen börja lyssna mer på ABBA. Nästa skivinköp kanske?

Har, för den som inte fattat det, varit hos Jeremia hela helgen. Också en av mina bästa vänner, även kallad kusin. Nis ka se när han lirar piano och synth. SÅ sanslöst duktig han är! Kan ju Toto:s solon hur bra som helst! Inte så ofta vi ses men roligt att vi fortfarande håller kontakten! För han är en riktigt bra vän. Vi kan få så bra samtal ihop!

Ska strax ut och hjälpa Lingmalm med några bänkar in till kapellet. Vi blir många deltagare till lägret i år. Därför behövs fler sittplatser. Men jag fårstår inte hur vis ka få plats över 150 pers i den salen? Det får Gud hjälpa oss med. Han ser vägar i allt! Även när allt tycks mörkt och avlägset.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback