Voltat med bilen

En glädjande nyhet idag var att matteprovet tydligen inte gick så illa som jag befarade. Jag trodde att gränsen för godkänt var mycket högre än vad den var. Jag fick 9 poäng och gränsen gick vid 8 så jag klarade mig. Skönt.

Nu till en allvarligare händelse. Min kompis Daniel har haft körkort i en vecka ungefär. Idag skulle han och Thobias åka till Vimseby och göra någonting för att sedan leta sig den krokiga vägen hem till Daniels hem i Vena. Där skulle de hämta upp ett USB-minne som väntade på dem. Saken är den att hem till USB-minnet kom de aldrig. Daniel fick sladd på bilen och i ett huj låg de i diket. Vet inte om bilen verkligen hade voltat men Tobbe sa när han kom till skolan att den låg på sidan i alla fall. Tydligen är det lättare än man tror att äka av vägen. Och enligt Tobbe så var det bara en hårsmån ifrån att de hade kört i ett träd och att en stolpe hade farit genom vindrutan. Änglavakt kallas det. Ambulans och brandbil kom. Brandbilen lyfte upp bilen rätt igen och Ambulansen tog Tobbe till Hultsfred för en liten undersökning innan han kunde vandra tillbaka till skolan. Däremot Daniel tog dom till Västerviks sjukhus för vidare koll. Nackskydd hörde jag att han fick ha på sig som säkerhetsåtgärd. Enligt Tobbe så hade han bara fått näsblod och nåt jättelitet jack i pannan och så var han röd på ena sidan, antagligen var det av airbagen. Men glädjande nog så fick jag ett sms av Daniel nyss där han sa att han mådde bra och att han hoppades få lämna sjukhuset inom en timma. Så det känns skönt att det inte var värre. Det hade ju kunnat sluta riktigt illa. Så nu är min uppmaning till alla att ta det försiktigt på vägarna. Antar att den uppmaningen får va till mig själv också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback