Vad kan jag ta med?

"Kom till Jesus och ta med dig dina synder.
Kom till Gud och ta med dig Jesus!"

Är detta inte osannoligt fint? Du får komma till Jesus med alla dina synder. Egentligen har du inget annat att komma med. Men likväl får du säga till honom: Jag är en syndare. Mitt liv är fullt av nederlag, och i mitt inre märker jag onda begär. Visst kan det tyckas att detta är ett underligt sätt att komma på. Men faktum är att Jesus tar emot syndare. Han sa en gång: ""Det är inte de friska som behöver läkare utan de sjuka." Han har redan betalat alla dina synder, långt innan du blev påtänkt. Det gjorde han när han dog på korset för dina synder. Även om du inte känner honom så har han dött för dina synder med! Du är inte borträknad. Jesus vill fortfarande ha med dig i sitt rike! Kom till honom och ta med dig dina synder och peka på Jesus. Du får säga: "Han har betalat mina skulder och jag är fri! 

Kommentarer
Postat av: Oskar

thx man


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback