Julafton

Dagen då vi firar Jesu födelse är i det märmaste över. Det har varit en väldigt fin dag tycker jag. På många sätt. Okej att jag missade Kalle Anka, dom had elagt julbönen kl 15 tråkigt nog så då försvann den lilla traditionen i snön. Och ja snö kom det idag! har snöat nästan hela dagen! så lite vit jul fick även vi i söder. Men julmaten smakade bra, farmor var här och allt var som vanligt. Framåt kvällen var det så dags för julklappsutdelning. Traditionsenligt så börjades den stunden med att vi läste julevengeliet. När vi trodde att alla julklappar var öppnade så hade ju mamma och pappa en till. Låg något mindre julklappar under granen och det hade isn förklaring. Pappa hade satt ihop et knepigt slags korsord utan att orden gick i kors. Vi skulle lösa massa rebusar och få fram en mening. Till slut lyckades vi tillsammasn få ihop vad det skulle stå: Välkommen till Lindvallen vecka tolv.
Jag trodde inte mina ögon! Familjen ska åka på skidsemester en hel vecka! har aldrig hänt förr. Ska bli så sjukligt roligt! Har ju en skidresa med KFU inplanerad v 10 också. Får se hur jag gör med den. men ett alternativ är ju att åka på båda och lära sig snowboard ordentligt. Är grymt sugen. Och Oskar får åka med också! Kanoners!!
Ha en fortsatt trevlig jul alla! Upp på julotta i morgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback