Sjunga

En sak som jag tänkt väldigt mycket på de senaste veckorna är det här med sången. Jag har kommit på att det är så sinnessjukt roligt att sjunga! No matter hur der låter, men bara att få sjunga av hjärtats glädje! Idag, för att ta ett exempel, så hörde jag pianot spela. Där satt Rune, som jag umgås väldigt mycket med, och spelade. Jag gick dit också och så sjöng vi tillsammans för full hals en bra stund. Ville inte sluta. Tyckte det vars å otroligt roligt! Känns som att jag har gått runt och småsjungit mest hela tiden jag varit här. Men det gör mig så glad! Och inte nog med det. Några av er kommer säkert att hoppa till nu, men jag har faktiskt gått med i en kör. Fjellheimkören. Och ska gå med i manskören också. Flera som vill ha med mig och jag tycker det är så otroligt kul att sjunga så det ska jag minsan göra!:)
Helgens höjdpunkter är ändå mötena tror jag. Först ungdomsmötet på lördagskvällen och sen Gtj på söndagen. Ser alltid fram emot de mötena. Igår på ungdomsmötet talade Andreas Norby, en av ettåringarnas bror. Och han var otroligt duktig! Inte att man kunde sitta tillbakalutad och lyssna lite halvt. Nej, han pratade på ett sånt sätt att man satt spänt ute på stolen hela föredraget igenom, och det han sa var grymt bra också! 

Igår satt vi uppe ett gäng också och pratade en lång stund. Eller först spelade vi Ticket to ride och sen satt vi bara och kosade med varandra. Mysigt!
Idag insisterade jag och Rune på en söndagstur. Så vi och tre till tog ut och gick, sjöng och pratade. Vi var iväg över en timme tror jag. Men det stärker gemenskapen bland oss:)

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Gläder mig att du har det bra! jag håller fullständigt med, att sjunga är otroligt roligt, bara man slipper tänka på hur det låter och slipper blickar och suckarna... Sjung av hjärtat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback