Positiv

Förra inlägget var kanske lite för negativt, Karin tyckte det i alla fall. Så nu har jag lovat att skriva något mer positivt. Har som inte orkat skriva nånting. Men de senaste veckorna har varit roliga. Känns som att jag har farit och flängt på besök hos folk varenda kväll. Inte riktigt kanske men flera kvällar i veckan. Två gånger  hos Karin som jag nu lärt känna:) Och så har jag ju varit på filmkväll hos Siggan osv.
Mörkret börjar lägga sig över Tromsö nu. Men än är det bara höstmörker, den riktiga mörketida kommer senare. Men det dröjer nog inte så länge förrän vi lever i konstant mörker. Många oroar sig för det och jag ljuger om inte jag gör det också. Men samtidigt så kan det bli rätt mysigt med mörker och bra gemenskap. Det blir en bra utmaning.
De senaste dagarna har undervisningen handlat mycket om frälsingsvisshet. Det har varit väldigt glädjande undervisning men samtidigt väcks en hel del tankar och funderingar som gör att huvudet bara snurrar. Men det är så roligt att lyssna på Knut. Han brinner verkligen för det han säger och han gör det på den måten så att man bara suger det till sig också. Han upprepar ofta en fras. "Han (Gud) har gjort, han har gjort, han har gjort". Vi ska vända oss bort ifrån allt som vi tror att vi är av oss själva, för vi har ingenting i oss. Vi är döda i oss själva. Men i Jesus har vi allt, i honom lever vi. Och det får vi lita till.
Glädjande är att Gabriel och Oskar kommer upp hit på besök på fredag. Det har jag sett fram emot länge!

Kommentarer
Postat av: Karin

Fy fillan va du är positiv!

2009-10-22 @ 09:12:11
Postat av: Oskar

Rättelse, lördag kommer vi :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback