Allt gör man inte för att man vill

Ibland tvingas man göra något som man inte vill göra. Det vet ju alla att allt man gör inte är av egen vilja. Det får jag uppleva nu. Eftersom att jag inte får något studielån så måste jag ju jobba. I onsdags var jag uppe på en Coop Prix butik här i Tromsö och lämnade in en söknad om jobb. Coop Prix är en livsmedelsbutik. Det är ju i den branschen jag känner mig mest hemma. Idag fick jag ett sms av chefen som ville att jag skulle komma upp och prata lite. Det kunde jag men när jag kunde så hade han gått hem så då ringde jag honom istället. Han vill att jag ska komma och börja kassaträna på tisdag. Så nu har jag fått jobb! På första stället jag sökte på. Det får man verkligen inte hemma i Sverige. Stort plus till Norge där:)


Detta innebär att jag kommer att vara ifrån gänget här några kvällar i veckan. och förmodligen också vissa helger. Men hoppas inte att jag missar allt för mycket av det sociala ändå. Hade egentligen inte tänkt att jobba. Har ju pratat med några butiker innan och dom ville jag skulle komma in med en söknad, men det har jag aldrig gjort. Kände att jag ville prioritera Fjellheim och vännerna här det här året. Men efter det så har jag ju fått andra förutsättningar som gör att jag på en måte tvingats till att söka jobb.

Till mina kära ICA-medarbetare på Kvantum i Vimmerby: Detta att jag nu ska jobba på Coop innebär inte att jag sviker ICA. ICA ligger mig fortfarande varmast om hjärtat och det kommer det alltid att göra. Men i ett sånt här läge får man ta det jobb man får. Och chefen på Coop verkar vara kanonbra. Pelle slår ju alla men man får ju ha med i bakgrunden att det här är Norge;) Ser fram emot att få jobba med er igen vid jul. Helgen innan jul har jag fått löfte om att plocka lite varor med er:)

Gabriel och Oskar skulle ha kommit ikväll. Men de tyckte väl att sängen var för skön så dom låg och sov halva dagen. Ganska förståeligt när de inte kom till Bureå förrän kl 8 i morse. Så i morgon förmiddag någon gång hälsar jag dom välkomna till Nordens paradis, Tromsö:)

Kommentarer
Postat av: Stina

Ett jobb är alltid ett jobb. Skönt att det löser sig för dig!

Postat av: Malin

Jag trodde du hade ICA i hjärtat Natanael ;)

haha kul att det går bra för dig

2009-10-26 @ 13:46:04
URL: http://pijetao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback