Suprice

Vilken överraskning! Förra fredagen gjorde jag nationellt prov i Matte C. Det kändes hyffsat tyckte jag. Förutsättningarna för slutbetyget har jag säkert nämnt redan men tar det igen. Läraren hade sagt att om jag skrev VG på nationella kunde jag få en chans till för att få VG i slutbetyg. Det skulle innebära att jag skulle behöva skriva VG en gång till. Idag fick jag tillbaka provet. Fick precis VG. Självklart var jag jätteglad och stolt över det men var ändå lite kluven. Nu visste jag ju att jag hade chans på VG i betyg om jag skrev ett till prov. Frågan var bara om jag tyckte att det var värt att ta den chansen...När lektionen var slut så sa läraren: "Ja, ni vet ju alla vad ni får för betyg i kursen." Jag sa: "Nej jag vet inte!" han svarar och säger att det vet du nog visst. Jaha, g då? sa jag. Nej, säger han, Du får VG. Höö!? tänkte jag. Jag blev jätteöverraskad och jätteglad!! Det räddade min dag! Och jag slipper göra ett till prov! Underbart! Har sen i höstas bara räknat med att få Godkänt i kursen...

Nu ser läget ut enligt följande. I morgon gör jag mitt sista prov på gymnasiet. I morgon gör jag också klart min sista inlämningsuppgit. Så underbart att äntligen få det överstökat!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback