Julbileum

Idag är det mycket på gång. Inte minst vad gäller packning och förberedelser inför resan i morgon. Men jag har fullt upp också. Innebandyklubben fyller 10 år i år och det ska vi fira med lite internmatcher mot en del s.k. slocknade stjärnor. Det ska bli sjukt kul verkligen! Detta blir också den absolut sista gången jag drar på mig HIBK:s matchställ och för övrigt kanske sista gången jag träffar några av lagkamraterna. Efter dessa internmatcher vankas det god mat och dryck på nåt ställe i H-fred. Kul med en sista kväll med laget. Det är klart att man träffar och ser varandra i skolan en del men den gemenskapen i laget ser jag inte mycket mer utav. Faktum är att jag har trivts så grymt bra i det här laget! Alla är så snälla och trevliga hela tiden. Ingen som är elak eller så. Så det har gjort mig väldigt gott att få spela där den här säsongen. Det har verkligen varit så att jag längtat efter varje träning. 

Jag lär väl komma hem framåt småtimmarna kan jag tro. Då blir det att lägga sig och sova några timmar. För sen på morgonen, eller förmiddagen för min bils del, styr vi mot Sälen och Lindvallen. Den första bilen åker något tidigare, framåt 7-snåret tror jag. Oj vad jag har sett fram emot den här resan! Det är en slags julklapp från mamma och pappa. De ville göra en sista resa där hela familjeskaran var samlade. Detta eftersom att vi snart skiljs åt titt som tätt. Gabriel rycker in i lumpen i juli. Jag sticker till Norge i augusti och Emman bor väl inte hemma så länge till heller tror jag. Detta blir alltså en slags sista gemensam större resa. För övrigt den största vi har gjort. Förr åkte vi alltid hela famlijen på husvagnssemester runt om i Sverige. Har varit på diverse ställen. Norge, skåne, halland, göteborg, värmland, dalarna ett flertal gånger, örebro osv...Men på de senaste åren har dte inte blivit av att hela familjen rest i samlad trupp. Vi äldre har jobbat och stått i hela somrarna och farit på läger. Det gjorde jag inte minst förra sommaren. Därför ska det bli roligt med en sådan här aktivitet med familjen! Åka skidor en hel vecka! Bara att hoppas på att ingen bryter något. Men det ska nog gå bra för oss alla! 

Nu skriver jag antagligen inte mer här förrän jag kommer hem...möjligt att jag skriver nån rad i Sälen också men förvänta er inte det. Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: Malin

hoppas du får en trevlig resa!!!

Postat av: Gunnel

Hej

Hoppas att ni har det bra i Sälen och att ni alla fått njuta av varandra. Det är inte långt ifrån att ni börjar att skingras ni också. Nya vidder öppnar sig för er var och en. Det är livets gång.

2009-03-16 @ 21:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback