Ticket

Idag har jag varit så glad hela dagen! Vet inte varför, om det kan bero på att jag fick sova i natt för en gångs skull. Vaknade och var pigg i alla fall. Men det är märkligt, det här med frukosten. Det spelar ju som ingen roll hur mycket man äter. Tidigare har jag bara ätit 2,5 potion havregröt. Men har alltid känt mig hungrig efter några timmar. Har ökat på med en macka också och kört på det några dagar. Idag tog jag två grova mackor plus gröten. Visst jag blev väl mätt för stunden men några timmar senare var jag lika hungrig igen. Och då får man ju gå hungrig till lunchen kl 13. Ett mysterium.

Har varit roligt idga i alla fall. Jag och Alexander var radapar vid drickan halva dagen och sen körde jag kolonial också. Alla kollegor och trevliga kunder gör ju att man inte ångrar en minut att man slagit in i handelsbranchen. Idag till exempel mötte jag en kund som frågade efter grahamsgryn. Jag letade upp det åt honom och sen bheövde han hjälp med smörgåsrånen också. Visade honom det också och sen sa han: "Säg till Pelle (chefen) att jag är nöjd med dig". Hehe, sånna kommentarer blir man så glad av! Nästan så att jag har börjat gilla 9-18-passen nu. De roliga gamla människorna kommer ju på eftermiddagen. Iofs kommer alla turister då också och vissa av dem är ju mindre trevliga om man så får säga...:)

 Började idag också för första gången seriöst titta efter biljetter till Norge. Åker ju antingen 15 eller 16 augusti. Och som det verkar nu så blir det tåg till Kiruna och bil därifrån med en kompis som ska plugga i Tomsö. Och det visade sig att jag kan åka till kuruna för bara 600 kr! Med liggvagn dessutom! Trodde det skulle vara mycket dyrare. Ska nog boka det snart...

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Skratta inte åt mina geografiska kunskaper, men kommer du åka genom Göteborg på väg mot Norge?..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback