Rikare och fattigare

00.29 i natt rullade saaben in på parkeringen hemma. Detta efter en mycket bra helg. Vi åkte i fredags till Stockholm först. Där var det tänkt att vi skulle stanna i en lägenhet och sova några timmar. Jag kom i säng vid kavrt i nio eller nåt på kvällen och skulle upp igen 01 för att köra vidare. Saken var bara den att jag låg vaken och kunde absolut inte sova. inte förrän tidigast halv tolv somnade jag. Så med en dryg timmes sömn den natten satte jag mig bakom ratten igen och körde först in till stan och hämtade Marcus som kom från Oslo. Hade aldrig tidigare kört bil inne i stockholms centrum så det var något nytt. Men resan upp gick rätt bra ändå, trots att mina kompisar i bilen var aningens trötta ochs ov hela vägen. Så jag fick hålla mig vaken på annat sätt... Fram till Vännäs kom vi vid 10. Då gick vi och la oss och sov någon timme och därefter var det bara att ta på sig kostymen, hur trött man än var, och tagga inför bröllop. Det var ett väldigt fint sådant! Speciellt Sussies och Julias sång för brudparet. och så förstås Malins (bruden) sång till brudgummen. Otroligt vackert! Hon sjöng Sonja Aldéns låt "Du är allt"

Därefter vidtogs en mycket fin festmåltid på Fridhems lägergård. Jag var ju av allt att döma dödens trött under kvällen. Studom övertrött och social men mestadels på det tysta klagande planet. Ursäka mig för det. Man brukar ju smälla i sig megamycket mat på sådana tillställningar men jag hade ingen matlust alls så jag åt väldit lite. Det gjorde väl sen också att jag blev ännu tröttare. Men att få sitta tillsammans med sina bästa vänner i norr var grymt trevligt! Alltid roligt att träffa er! För att inte tala om Sussies och min månskenspromenad...;) Roliga spexuppträdanden var det också så man led ju inte direkt:) Riktigt roligt och härligt att se Malin och Thomas så lyckliga! Efter allt Malin har gått igenom under åren var det verkligen jätteroligt att se! TACK Malin och Thomas för inbjudan och för en fantastisk trevlig dag med er och era vänner! 

Festen var slut vid halv tre ungefär och då var det bums i säng för att få sova lite. Vid halv elva gick jag upp igen och vi kom iväg vid kl 12. Sträckkörde ner till Stockholm, med undantag från en pissepaus. Och efter att ha letat upp färjan som Chritsina skulle ta till Finland och efter att ha kört in i fel incheckning lämnade vi henne och sen åkte jag med Maruc in till centrum för att äta lite. Jag kände mig inte all sugen på mat så jag satt bara där och hängde...Blev en liten paus där och hem kom jag. Men det blev en halvtimme senare för jag missade två avfarter från motorvägen. Tack till Viktoria som ställde upp på att prata lite telefon så ja höll mig vaken;) 

Rubrikens innebörd: 200 mil rikare bakom ratten och x antal timmar fattigare i sömn...
Summa sumarum: En kanontrevlig helg med slitsamma effekter efteråt med framförallt sömnbrist...



Kommentarer
Postat av: Viktoria

hehe, vad ska jag säga? "varsågod"? Tror ju att det var jag som gjorde att du missade dina infarter. Det var så roligt när du sa "oj, nu missade jag min infart" och efter en kort stund igen "typiskt,nu missade jag nästa också"...;)

Postat av: Siggan

ja hojja, det låter ju helt galet ändå att du körde så mkt med så lite sömn... voi voi. men det var trevligt att du kom iaf! och ja, bröllopet var trevligt och jag var i gasen för bägge två.. :) kom i sägt halv sex på söndags morgonen... ehrm.

2009-08-06 @ 00:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback