Resändringar

Nu verkar det som att det blir ändrade resplaner här. Skulle ju ha bokat mina tågbiljetter igår kväll men så kan man visst inte göra det efter kl 22 så när jag sitter mitt i allt ihop och precis har bestämt vilka tåg jag ska åka med och bara ska försöka få överbädd på nattåget så går det helt plötsligt inte att få fram några avgångar. Skamligt SJ! Så då skulle jag boka idag istället. Tror ni då inte att dom på ett dygn(!) har höjt priserna med 400 kr!!! Ve och fasa tänker jag. Då kostar det lika mycket att flyga. Och att sitta på ett tåg i 21 timmar eller vad det nu blir och samtidiigt för samma pris kan komma till Kiruna frpn Göteborg på två timmars flygtid...ja det blir nog flyget då:) Går inga flyg dit på lördagen tydligen så då får jag åka på fredagen och sova två nätter hon Siggan ist för en. Hoppas hon går med på det;) Annars får jag väl sova i gruvan eller nåt...

Just ja, packningen var det ja. Det är ju pga av den som jag tänkte välja tåget. Men så har man ju en pappa som är etablerad inom postens väggar;) Han sa att han kunde fixa så att jag kunde skicka upp några väskor med packning till Kiruna för 50-60 kr st. Alla tiders! Då kan jag skicka upp två kankse och då behöve rjag bara ha med mig en tror jag på flyget. Det här blir ju kanon! Fast det innebär i sin tur att jag måste hinna packa klart två väskor till  början av nästa vecka. Hur det nu ska gå, men det går väl att lösa:)

Nu blir det Göteborg över helgen:)

Och till mina manliga och kvinnliga kollegor på jobbet söger jag: Ha en fantastisk kväll i morgon och tänk på mig en smula;) Höj en skål och säg: "Är Pelle nöjd, ja då är vi också nöjda!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback