Mot nya utmaningar

Klockan har passerat midnatt. Nu har jag jobbat min sista dag på ICA för den här gången. Har varit en lärorik och väldigt rolig sommar ihop med alla medarbetare och kunder. Pelle sa åt mig att jag skulle ringa när jag var på hemgång så att jag kanske kunde jobba lite när jag kommer hem. Skönt att höra. Verkade också som att det kan finnas jobb där åt mig nästa sommar också vilket jagär otroligt glad över. För så bra som jag har trivts på Kvantum i Vimmerby är det nog svårt att göra på så många fler arbetsplatser. Därför är jag väldigt mån om det jobbet. Men efter mycket tjat om ICA hela sommaren blir väl det här ett av de sista inläggen om det ämnet på ett tag. 
Nu är sommaren ett kapitel i livet och jag är på väg mot nya utmaningar, bokstavligt talat.
Ni vet ju alla att jag åker till Norge i morgon. Tromsö är destinationen och där ska jag ha mitt uppehälle ett år framöver. Ska bli otroligt spännande och lärorikt, där jag vill lära mig mer om vad som står i Bibeln och komma närmare Jesus, få en stadiagare tro att stå på osv. Allt för min egen skull och för att utvecklas som människa. Det blir en väldig omställning med nytt land, nytt språk osv, men det ska nog gå bra ändå hoppas jag:)

Numer kommer den här bloggen att handla om mitt liv i Norge. Har lovat att uppdatera mina arbetskamrater om vad jag gör och vad som händer där. Det löftet ska jag försöka hålla. 
Det här blir således mina sista rader från ett regningt Silverdalen. På återseende, men då i ett främmande land, med främmande människor. Ta hand om er alla här hemma!:)

Kommentarer
Postat av: Gunnel G

Allt gott och mycket välsignelse i Norge.

Lycka till med studierna!



Jag har snart kommit in i mina rutiner efter en lång och härlig ledighet.



Gunnel

2009-08-14 @ 23:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback