ELU Sports Event

Jag kan ju inte lämna gårdagen orörd direkt. Det är ju som att....ja där kom jag inte på nåt bra att skriva...Men i fredags kväll åkte jag, Gabriel och Mikael ner till Skåne. Igen får man väl tillägga, för det har blivit en hel del resor dit den senaste tiden känns det som. Vi övernattade hos mormor, och efter en mer elle rmindre obekväm natt på en hård, smal och kort soffa s körde vi de cirka 100 meterna till Örkelljunga idrottshall. Där var det återigen dags för ELU Sports Event. Denna gången med en fotboll att pricka målet med. Mitt komponerade lag hette Mupparna och man kan väl säga att vi gjorde skäl för vårt namn när vi förlorade alla matcher...det är väl muppigt om nåt. Men sälskapet var desto trevligare:) Alltid Lika roligt att komma till Skåne! Så goa människor det finns där nere! Helt sanslöst! Därför smärtar det en del när jag tänker på hur länge det kan dröja innan jag åter intar skånsk mark. Planerar inte att åka på några läger i sommar så då blir dte nog inte att jag åker ner. Möjligt att det kan bli nåt impulsläger men inget planerat som sagt. och i höst åker jag ju till Norge ett år så då lär dte inte heller bli av nåt skåne. Om jag inte väljer att åka dit när jag är hemma vid nyår och påsk...
Appropå impuls. Det smärtar också otroligt mycket av att säga att det inte kommer att bli något PULS för mig i år. Tyvärr. Hade varit otroligt roligt att åka dit nu när dom har förnyat det så pass mycket. Men en vän som jag värdesätter väldigt mycket ska till och gifta sig den helgen och det bröllopet missar jag inte i första taget! Då får Puls gå åt sidan...Men det kommer fler tillfällen hoppas jag. Ja inte att gifta sig kanske men att åka på Puls. :) 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Hej! Oj vad du hunnit skriva mycket sen du kommit från Sälen. Du är flitig. Och du var i Skåne i helgen. Trist att det gick så för ditt lag men alla kan inte vara bäst hela tiden alltid.

Vad kostar en student mössa nu? Du kan använda mössan varje gång du åker till någon annans student. Tänk när du kommit sålångt i livet att du står vid barnbarnens studen och har din gamla mössa. Det är säkert en bra investering du gjort men kom ihåg att skola och student och allt runt omkring bara tillhör det jordiska. Ha en bra stilla vecka! Gunnel

2009-04-06 @ 22:19:08
Postat av: Clary

Ah, vad trist med PULS. Men det är ju extra långt detta året. Börjar ju redan Onsdag. Är det inte lönt i alla fall? Ta dig en extra funderare :)

2009-04-08 @ 19:41:44
Postat av: Natanael

Jo jag vet att det är extra långt i år. Därför jag så gärna vill åka! Har funderat på att komma ons, tors iaf. Beror på när vi åker upp...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback