Radio

Lördag, tog det lugnt till och börja med. steg upp nån gång efter 12. Men vad mycket jag hjälp mamma! Har damsugit nästan hela huset åt henne. Hon ligger själv med nästan 39 fraders feber...stackars människa. Tur att det inte är lika illa för mig. Har sett klart filmen Radio också, som jag ska använda mig av till psykologiarbetet. Tar mycket längre tid att titta när man antecknar också. Det är för övrigt en av mina favoritfilmer. Handar om en utvecklingsstörd ung man i min ålder ungefär. Han blir sedd av en tränare för ett skolfotbollslag. Från att inte knappt kunna prata alls, går han, tack vara coach Jones, till att bli en av skolans mest omtyckta personer och han uppskattar allting han får och folk säger till honom. Den filmen är så fin. Speicellt Jones handlande. han går emot alla som tycker att Radio i princip ska tas bort från samhället och behandlar honom med respekt. Man får sig verkligen en tankeställare. Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad och det är aldrig någonsin del att försöka hjälpa någon! Har du inte sett den så uppmanar jag dig till att göra det!

Nu är det NHL-premiär i Globen. Ottowa och pittsburgh är på besök. Ska bli riktigt kul att se! Första NHL-matchen jag ser btw. om än på tv så...

Pizzabeställning snart också. det ser ja fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback