Stille dag

Återigen har vi fått ha glädjen att ha en stilla dag på Fjellheim. En dag där alla sitter ensamma i tystnad och läser och betraktar Bibeln, Guds ord, hör en predikan, reflekterar osv. Det blir inte så ofta av att man sätter sig på eftermiddagen med Bibeln. Då är det otroligt bra och nyttigt att få en hel dag avsatt för det. Jag uppskattar det väldigt mycket. Man märker hur rikt det är att vara ett Guds barn och vilken glädje det ligger i det! Det blir så stark för mig sånna dagar. Idag var inget undantag. Förhoppningsvis får en sådan här dag en sporre att börja läsa mer på eftermiddagarna för sig själv också. Det är något jag vill uppmuntra er alla till: Läs Guds ord, betrakta Bibeln där hemma! Det ger så mycket! "Ty för mig är livet Kristus och döden en vinst"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback