Sjuketider

När jag åkte till Norge så tyckte jag att det var väldigt mycket snack om svininfluensan där hemma. Men här i Norge är detta fenomen ännu mer uppskruvat. Hittills har var sjunde norrman drabbats av viruset H1N1. Kan till och med vara så att det har kommit till vårt kära Fjellheim. Johannes ligger i isolat och väntar på besked från läkaren om han har svinviruset eller inte. Flera andra som ligger sjuka och i värsta fall så har väl dom också den sjukan. Rune som sover på Johannes rum har fått flytta upp till svenskerummet tillfälligt tills svaret kommer. I skrivandets stund känner jag att jag nog också kommer bli sjuk. Har känt att det varit på väg i några dagar nu. varit trött, matt osv. Men nu ikväll har det blivit värre, näsan har runnit mer, huvudet har känts trött och segt och huvudet gör mer ont. Frågan är väl nu bara om det är grymtsjukan eller vanlig influensa. Efter vad jag har förstått så kommer svininfluensan väldigt fort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback