Corpus Christi

Det har känts som att det har varit måndag hela dagen idag. Det beror antagligen att jag inte är van vid att åka på läger mitt i veckan. Tis-fre var det en ungdomskonferens i Varberg med deltagare från både Norge, Danmark, Finland och USA. Några av pastorerna var från USA. Mycket bra talare för övrigt. Peter Bender var hur bra som helst att lyssna på, trots ett annat språk. Var lätt att hänga med. Men det som är roligast med läger är gemenskapen, den fina gemenskapen. Det är på sådana tillställningar som man träffar många av sina vänner igen. Och det är något jag verkligen uppskattar. Och alltid lär man känna någon ny. Det här lägret lärde jag känna några norskar och en dansk kille. Pratade en del med två danska tjejer också...men mest på engelska. Vad jag upptäckte var att det går att förstå danska om man vill göra det tror jag. Det var hur som helst återigen ett grymt bra läger! Tyvärr så skulle jag jobba idag så vi (Gabriel och jag) fick åka hem i natt. Vi åkte senare än tänkt och kom inte hem frörrän 03.15. Så jag fick 4 timmars sömn i natt och det var grymt jobbigt på jobbet. Var helt slut i huvudet. Men det var det värt!:) Tack alla för gemenskapen!

Idag fick jag jobba i mejeriet hela dagen. Var för övrigt första gången jag gjorde ett handtag där. men eftersom att jag ska vara där själv hela dagen i morgon så skulle jag skola in mig lite först. Kom in i det i slutet men det är ju så kallt? 

Kan inte undgå heller att nämna U21 semin. Missade första halvlek pga av jobb men såg andra. Engand hade 0-3 ledning i paus och på 13 minuter fixar Sverige en kvitterning. Helt makalöst kapabert bra! Vilket gäng, vilket slit, vilken kämpaglöd! Detta är utran tvekan Sveriges framtid i fotboll. Synd bara att England vinner på straffar, det var dom inte värda tyckte jag för Sverige hade allt i slutet av matchen. Men en eloge till Sverige U-21 landslag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback