köttfusket på ICA

Ingen har väl undgått uppdrag gransknings program den 5/12 -07. Där bekräftar de att fyra slumpvis valda ICA Maxibutiker hanterar köttet på olagligt bevåg och ompacketerar redan utgånget kött. Detta görs regelbundet. Eller gjordes regelbundet får man väl hoppas. Att jag tar upp det här nu, drygt två år efterår kan ju verka underligt. Men i projektarbetets anda så tänker jag mycket på detta. ICAs fina fasad om god kvalitet och garantier utöver det vanliga rasar samman på grund av girighet där viljan att tjäna några extra slantar går före förnuftet. Det är skamligt. Jag blir upprörd när jag ser på reportaget. Var ett tag sen nu men jag blev lika fullt upprörd när jag tittade på det idag igen. Man trodde ju som inte att detta skulle kunna förekomma hos ett av landets mest förtoendegivande varumärken. Men det är väl fakta nu. 

Dagen har ägnats åt just projektarbetet. Förberedelser inför intervjun på torsdag fortsätter...så småningom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback