Lärare fick stroke

Just nu lider jag troligt mycket med Olle. Handelsläraren på skolan. I tisdags fick han en allvarlig stroke i skolan. Han hade pratat och rabblat en massa som ingen förstod, försökt öppna klassrummet med bilnyckel...tappat datorn, trampat sönder glasögonen osv...klart att eleverna blev orlogia för hur det var med honom. en lärare kallades dit och senare även rektorer och tillslut fick han åka ambulans till västervik. I början kom det tankar från elevernas sisda åt minståne att det kunde röra sig om droger men på sjukhuset konstaterades det att han hade fått en allvarlig stroke, vilket innebär att han för tillfället är förlamad i halva kroppen. Stackars människa.Om jag inte mins fel så fick min fasters man också en stroke för inte så länge sen och han blev också halvförlamad men han repade sig och mår bra igen. Hoppas innerligt att Olle också ska repa sig. Men han får börja om med mycket. 

Men detta innebär att två handelsklasser står utan lärare. Otroligt tråkigt för dem att mista en sån bra lärare som Olle är. Min syster sa att han hade fått pris som typ länets bästa lärare eller nåt sånt. Och han brinner verkligen för sitt jobb efter vad jag har hört. Så mina tankar går i kväll till Olle och Handelsklasserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback