41

Det är nu 41 dagar kvar till studenten. Det är fredag. En helg framför mig. Allt borde vara perfekt! Men nej känner jag. Allt är allt annat än perfekt. Jag ser framför mig en hel hög med saker som måste göras de närmaste veckorna. Det är arbeten hit och dit och prov och masa krav på mig själv. Hur ska man bära sig åt för att ta tag i allt? Det är den frågan jag bär på nu. För, för att sitta här och bara oja sig lönar sig väl inte i längden? Men att komma på andra tankar är svårt, mycket svårt. Det som är prio ett i helgen är i alla fall projektarbetet. Det är sista helgen jag skriver om det nu, för nu ska det bli färdigt! det är bara så. Sista inlämningsdag är på torsdag. Har "bara" diskussion och analys kvar samt sammanfattning och layout. Detta kan ta otroligt lång tid. Men jag vet bara inte hur jag ska börja? 

Visst är det glädjande att vi har våren här, 18 grader varmt och strålande sol. En helg som denna borde tillbringas utomhus, på en filt med bra musik. Men tragiskt nog är det deprimerande att tänka på att den fina vårvärmen kan man inte tänka på än. den får man försöka undvika. Men sånt är väl livet. Ser så mycket fram emot Kristi Himmelsfärdshelgen. Dels för att det är bröllop och man får träffa massa fina vänner igen, men största delen rör faktisk skolan. Betygen ska vara satta den 26 maj. Detta innebär att alla uppgifter ska vara inlämnade innan den helgen, för att lärarna ska hinna rätta. Detta innebär att från och med den 21 maj så är jag läxfri! Den känslan jag kommer att ha då kommer få mig upp i extas! Tjoo vad lycklig jag är då!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Hej

Har du överlevt helgen? Den lät jobbig...

Men lycka till i slutspurten. Tänk sen på dina stackars lärare som ska bedöma allt ni lämnat in.

Ha en bra skolvecka! Kul ide att bjuda poliserna på kaffe.

Gunnel

2009-04-26 @ 16:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback