Myndigheten

Natanael Larsson - myndig? Ja på pappret är jag det nu. Vad innebär det? Ansvarar numer för allt, och det är både på gott och ont. Jag får köpa vad jag vill, göra vad jag vill osv. Men utan gränser har man inga gränser att passera och då kan det gå fel. Jag hoppas att jag inte kommer att bli blind för de gränser jag har blivit uppfostrad med. Mina föräldrar kommer nog att ha fortsatt koll på mig. Vilket nog ofta kan vara bra men också inte lika bra ibland. Men föräldrar är till för något och jag tror att de är till för mitt eget bästa. Vem hade jag varit idag om jag inte haft dem?

Myndig men vuxen? Blir man vuxen bara för att man kan titulera sig som myndig? Det tror inte jag. Vuxen är man när man känner att man helt och hållet kan klara sig på egen hand, när man känner sig själv osv. Har brottats mycket med tankarna om vem jag egentligen är på sista tiden. Efter hand som tiden går så faller fler bitar på plats men jag kan inte helt känna att jag vet exakt vem jag är. men med tiden så...

Min blogg börjar här - på min artonårsdag. Du som väljer att följa den kommer att få inblickar i en pojkes liv. En pojke som kämpar i sitt inre med många frågor av diverse slag. Kanske kan jag besvara några av dem här. 



"Om jag alltid vänder om när någonting är svårt
Om jag alltid flyr min väg
När ska jag då förstå?
Jag kan aldrig fly mig själv 
Om vi alltid tänker om när någonting är svårt,
Om vi alltid vågar se, då kommer vi förstå"
Nordman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback