Bara en chans

Chansen att göra ett bra första intryck får du bara en gång. Oavsett om du för ett bra eller dåligt tintryck så är först gången förbrukad efter just första gången. Gör man ett bra intryck så är väl allt frid och fröjd. Men vad händer om man gör ett dåligt första intryck? Är chansen att lära känna nån borta på en gång då? Eller har man nån möjlighet att gottgöra det dåliga intycket till något bra? Frågorna är många men svaren är få. Ja tror att ett dåligt intryck ofta sitter kvar längre än ett bra. Detta eftersom man ofta kommer ihåg de negativa sakerna mer än de positiva. Så är det för mig i alla fall. Borde egentligen vara tvärt om.


Dom som söker till talangprogram som exempelvis Idol måste ju verkligen visa ett bra första intryck. Gör dom inte det så är ju chansen borta för dom. Men när det gäller vanliga möten, människor emellan? Gäller samma sak då?


lång sovmorgon idag. Mamma skulle handla så hon skjutsade in mig samtidigt till kl 13.15. Hade bara en lektion. I morgon är det också kort dag. Men skoljoggen gör att den blir lite längre ändå. Har sprungit alla år så jag får väl göra det en sista gång också. Och den här gången ska jag komma långt fram i fältet! I morgon ska jag förmodligen också göra mitt första träningspass med Hultsfreds innebandyklubb. Har länge velat spela innebandy i lag och nu får jag kanske chansen att göra det. Ska bli roligt! Skänt att ha Mikael med sig också som har spelat innebandy mer än vad jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback