sladdat

Igår va jag i Vimmerby tidigt på morgonen för att göra riskutbildningen till körkortet. Halkbanan med andra ord. De va sjukt kul! men framför allt intressant och lärorikt. Nu förstår jag bättre varför det är 30 utanför skolor och så. 20 km/h gör så otroligt mycket! Hoppas att jag kommer ihåg det när jag tar mitt kort. Egentligen borde man göra om halkkörningen efter ett visst antal år så att man återigen får uppleva hur dte känns att bromsa på halt underlag. men som i så många andra frågor går väl bekvämligheten framför liv.

Vanlig körlektion igår på eftermiddagen också. Gick väl sådär. Måste tänka på att titta upp tidigare och mer, så att jag vet om det kommer någon bil och kan anpassa mig  efter det. Körning i villaområde med högerregel är det jag känner mig mest osäker på. Hoppas att jag kan känna mig säker med lte mer övning till uppkörningen. När är den? Om du det visste;)

Idag är jag sjuuukt trött. Orkar ingenting känns det som. Är en sån där dag där man bara vill gå runt i mjukisbyxor och inte göra nånting. Mjukisbyxorna kan jag ju dra på mig men jag har så sjukt mycket att göra. Känner att jag ligger efter i så mycket så den här helgen kommer jag vara tvungen att tillägna läxor. Körkortsteorin måste jag plugga en del på också. Har så mycket att fixa klart så att jag tvingas avstå från att åka till Kalmar i morgon och se KFF ta emot Elfsborg. En match jag jättegärna vill se men då går hela dagen bort. Så det får jag snällt avstå. Får väl ha tv:n på i bakgrunden så ja hör när Kalmar vinner i alla fall:)

En liten kort tupplur nu innan jag fyller på koffeinhalten i blodet och tar mig an vad som tvunget är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback